Met de huidige woekerprijzen betaal je in Nederland ten minste 20.000 euro voor een nette Mazda RX-7. Chris Harris bewees al eerder dat je beter zelf een exemplaar uit Japan kunt plukken. Ter plekken slopen tijdens een tandemdrift, raden we af.
Het YouTube-kanaal ‘B is for Build’ (aanrader) levert bewijsstuk B. De handige vlogger trekt hopeloze gevallen van veilingssites en knapt ze (voor de camera) weer op. Dat deed hij eerder met Lotus Evora en een BMW M5.
Voor 3.000 dollar kocht hij een Mazda RX-7 met zo’n 80.000 kilometer op de teller. Het ding was vijftig tinten wit, rood, zwart en roze. Het (enige) goede nieuws: het was geen radioactieve tsunami-auto.
De auto slokte een maandje klustijd op. Vooral de bedrading had wat aandacht nodig. De bodykit en de spuitbeurt kostten ongeveer 2.000 euro. En zo kostte de Mazda RX-7 met toegevoegde breedte al met al zo’n 5.000 euro in totaal.
Stel, je bent zelf niet zo handig en je betaalt voor alles het dubbele, dan ben je alsnog slechts 10.000 euro kwijt voor een Mazda RX-7 met een nieuwe lak. De les dus: importeer zelf je Japanse droomauto. Vergaap je aan de time-lapse van deze Mazda RX-7-restauratie.
Reacties