
De volgende Bugatti zal een gloednieuwe verbrandingsmotor hebben, maar de weg naar de ontwikkeling ervan was niet eenvoudig. In een gesprek met TopGear vertelt Mate Rimac dat zowel Porsche als Volkswagen graag een volledig elektrische Bugatti zagen. Sinds de overname van Bugatti door Rimac staat Mate aan het hoofd van beide merken.
‘Het zou voor mij het gemakkelijkst zijn geweest om de Nevera, die we vijf jaar lang hebben ontwikkeld, om te bouwen tot een Bugatti’, zei Rimac. ‘Weet je, verander het ontwerp… dat is het gemakkelijkste om te doen.’ Ironisch genoeg was het uitgerekend het hoofd van een elektrisch supercarmerk dat een stokje voor de nieuwe EV stak.
Een elektrische Bugatti is te makkelijk
Mate Rimac vond het verbouwen van een Nevera net even te makkelijk. ‘Maar ik vocht woedend met het management van Porsche en Volkswagen, echt verhitte discussies, dat de volgende Bugatti niet elektrisch zou moeten zijn. En ik denk dat dat absoluut de juiste beslissing was.’
Hij merkte het onderscheid tussen de twee merken op. Rimac staat aan de ene kant als het volledig elektrische hypercarmerk, terwijl Bugatti ‘voor de nabije toekomst’ verbrandingsmotoren zal hebben met een sterke vorm van hybridisatie.
‘We vinden het belangrijk om nog steeds een verbrandingsmotor te hebben [voor Bugatti]’, voegde Mate Rimac eraan toe. ‘Je zult erg verrast zijn door het soort verbrandingsmotor,’ plaagde hij. Het komt tegenwoordig bijna nooit meer voor dat je niet kunt voorspellen wat voor motor een nieuwe auto gaat krijgen. Geniet nog maar even van dit zeldzame moment.
Meer van TopGear


Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen
