
De volgende Bugatti zal een gloednieuwe verbrandingsmotor hebben, maar de weg naar de ontwikkeling ervan was niet eenvoudig. In een gesprek met TopGear vertelt Mate Rimac dat zowel Porsche als Volkswagen graag een volledig elektrische Bugatti zagen. Sinds de overname van Bugatti door Rimac staat Mate aan het hoofd van beide merken.
‘Het zou voor mij het gemakkelijkst zijn geweest om de Nevera, die we vijf jaar lang hebben ontwikkeld, om te bouwen tot een Bugatti’, zei Rimac. ‘Weet je, verander het ontwerp… dat is het gemakkelijkste om te doen.’ Ironisch genoeg was het uitgerekend het hoofd van een elektrisch supercarmerk dat een stokje voor de nieuwe EV stak.
Een elektrische Bugatti is te makkelijk
Mate Rimac vond het verbouwen van een Nevera net even te makkelijk. ‘Maar ik vocht woedend met het management van Porsche en Volkswagen, echt verhitte discussies, dat de volgende Bugatti niet elektrisch zou moeten zijn. En ik denk dat dat absoluut de juiste beslissing was.’
Hij merkte het onderscheid tussen de twee merken op. Rimac staat aan de ene kant als het volledig elektrische hypercarmerk, terwijl Bugatti ‘voor de nabije toekomst’ verbrandingsmotoren zal hebben met een sterke vorm van hybridisatie.
‘We vinden het belangrijk om nog steeds een verbrandingsmotor te hebben [voor Bugatti]’, voegde Mate Rimac eraan toe. ‘Je zult erg verrast zijn door het soort verbrandingsmotor,’ plaagde hij. Het komt tegenwoordig bijna nooit meer voor dat je niet kunt voorspellen wat voor motor een nieuwe auto gaat krijgen. Geniet nog maar even van dit zeldzame moment.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
