
De volgende Bugatti zal een gloednieuwe verbrandingsmotor hebben, maar de weg naar de ontwikkeling ervan was niet eenvoudig. In een gesprek met TopGear vertelt Mate Rimac dat zowel Porsche als Volkswagen graag een volledig elektrische Bugatti zagen. Sinds de overname van Bugatti door Rimac staat Mate aan het hoofd van beide merken.
‘Het zou voor mij het gemakkelijkst zijn geweest om de Nevera, die we vijf jaar lang hebben ontwikkeld, om te bouwen tot een Bugatti’, zei Rimac. ‘Weet je, verander het ontwerp… dat is het gemakkelijkste om te doen.’ Ironisch genoeg was het uitgerekend het hoofd van een elektrisch supercarmerk dat een stokje voor de nieuwe EV stak.
Een elektrische Bugatti is te makkelijk
Mate Rimac vond het verbouwen van een Nevera net even te makkelijk. ‘Maar ik vocht woedend met het management van Porsche en Volkswagen, echt verhitte discussies, dat de volgende Bugatti niet elektrisch zou moeten zijn. En ik denk dat dat absoluut de juiste beslissing was.’
Hij merkte het onderscheid tussen de twee merken op. Rimac staat aan de ene kant als het volledig elektrische hypercarmerk, terwijl Bugatti ‘voor de nabije toekomst’ verbrandingsmotoren zal hebben met een sterke vorm van hybridisatie.
‘We vinden het belangrijk om nog steeds een verbrandingsmotor te hebben [voor Bugatti]’, voegde Mate Rimac eraan toe. ‘Je zult erg verrast zijn door het soort verbrandingsmotor,’ plaagde hij. Het komt tegenwoordig bijna nooit meer voor dat je niet kunt voorspellen wat voor motor een nieuwe auto gaat krijgen. Geniet nog maar even van dit zeldzame moment.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken
