
Dit zien we nu eens graag: één van onze favoriete hete hatchbacks is onthoofd. Zo onaardig als het klinkt als we het zo zeggen, zo veel zin hebben we om deze zomer uit te waaien in deze GTI Cabrio, de snelste open Golf ooit. Lekkerrr.
Aan boord vinden we de welbekende 2.0 TSI-motor met 210 pk en 280 Nm, standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, optioneel aan een dsg-flipperkast. Van 0 naar 100 km/u blaast de dakloze GTI in 7,3 seconden, terwijl het gemiddelde verbruik op slechts 7,6 l/100 km blijft steken. De CO2-uitstoot blijft met 177 g/km binnen de perken.
Standaard is de Golf GTI Cabrio voorzien van een elektrohydraulisch dak (opent in 9,5 seconden, sluit in 11) en een xds-‘sperdifferentieel’ dat de voorremmen gebruikt om doorslippen van individuele wielen tijdens accelereren tegen te gaan. Uiteraard vind je ook de bekende GTI-details terug: rode randjes in de grille en het interieur, luchtinlaat- en spoilerwerk voor en achter, 17-inch velgen (hoewel 18-inch eigenlijk verplicht is) en aluminium pedalen. En ruitjesbekleding.
Vanaf juli staat de GTI Cabrio bij de dealer voor een nog onbekende prijs.
Meer van TopGear


In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?
