Op basis van de Golf V bestond al een hybride studiemodel. Nu komt Volkswagen met de Golf VI TwinDrive, eveneens een hybride én nog in ontwikkelingsfase, maar wel een die serieuze vormen begint aan te nemen.
 
Feitelijk gebruikt VW de techniek uit de hybride Golf V ook in haar nieuwste telg. Dat betekent dus dat de nieuweling is voorzien van zowel een verbrandingsmotor (TDI of TSI) als een elektromotor. Bij volledig elektrisch rijden is de koek al na 50 kilometer op. Op een traject van 100 kilometer verbruikt ie 2,5 liter brandstof (1 op 40) en 8 kWh elektriciteit. En uiteraard hoe verder je van huis gaat, hoe meer brandstof er nodig is. Vooral op korte stukjes komt de hybride Golf dus tot zijn recht.
 
Een stakker is ie allerminst met een gezamenlijk vermogen van 174 pk. Het accupakket opladen kan gewoon met een stekker in het stopcontact en dankzij het regenereren van de remenergie laadt de batterij ook bij. Volgend jaar start VW met een testprogramma in Berlijn waar twintig Golfs TwinDrive de stad gaan bevolken.

Reacties