
We weten niet of het nu een geniale aandachtstrekker is om de bumpers zo vaal te laten, of dat de verkoper ze beter eventjes had kunnen behandelen voor de verkoop. Het is in ieder geval een bevredigend eerste klusje voor de nieuwe eigenaar van deze Volkswagen Golf VR6, want voor de rest lijkt deze auto in goede staat. Maar of ie 18.500 euro waard is?
Je kijkt hier naar een origineel Nederlandse Golf met 2,8-liter VR6-motor. Ooit werd hij nieuw geleverd in Deventer. Sinds 1996 liet de auto pas 130.000 kilometer asfalt achter zich, dus voor zijn leeftijd heeft ie nog relatief weinig ervaring. Dat zie je ook wel terug aan bijvoorbeeld het gebrek aan instapschade in het interieur. Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.
Hoe snel is zo’n Golf VR6?
De VR6-motor maakt dit niet tot een bloedsnelle hete hatchback, maar voor die tijd was de Golf behoorlijk snel. De zescilinder produceert 174 pk en 235 Nm. De 0-100-km/u-tijd is 7,8 seconden, waardoor je alsnog een stuk sneller bent dan een Mazda MX-5 uit die tijd. Of een nieuwe. Deze Golf heeft gelukkig een handbak, want de automaat was aanzienlijk langzamer. De topsnelheid is 220 km/u. De echte reden om voor de VR6 te kiezen is in de eerste plaats het geluid en in de tweede plaats de souplesse van een zescilinder.
Lees ook: Volkswagen bouwde ooit in het geheim deze sleeper-Golf met VR6 en 463 pk
Het is trouwens niet de duurste Golf 3 die je momenteel op de kop kunt tikken. Zo staat er nog een VR6 te koop voor 24.999 euro. Deze heeft 62.000 kilometer op de teller. En nog een Golf VR6 voor 18.950 euro met 88.000 kilometer op de teller. Deze twee Golfjes hebben wél meegespoten bumpers. Al moeten we zeggen dat de kunststof bumpers ook wel hun charme hebben. Interesse? Dan moet je even langs bij Huisman Autotechniek in Lieren.
9 reacties op “Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Nederlander bouwt oude Volkswagen Golf van de Wegenwacht terug naar dienststaat

Deze VW Golf met Volvo-vijfcilinder doet 0-250 in minder dan 10 seconden

VW Golf crasht heel ongelukkig en vliegt óver de vangrails op de Nürburgring

Volkswagen Golf CityStromer is de eerste e-Golf

VW Golf VR6 krijgt klapband bij 350 km/u op rollenbank

Lolreclame: Volkswagen en het oude vrouwtje

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Vanaf eind 1993 is er een teller huis ingekomen die tot 240 km gaat. Dus dat klopt.
Zelf heb ik een Golf 3 VR6 syncro uit 1996. Volledig origineel. 116.000 km. Highline en alle opties. Roestvrij. Nieuwe ketting en koppeling.
Leer
Stoelverwarming
Climatecontrol
Voor en achter elektrische ramen.
Elektrische spiegels
Elektrisch dakraam
Gespoten bumpers
Cruisecontrol
Highline syncro velgen
Hoofdsteunen achter
Maar ik geloof niet dat ik er meer voor krijg dan deze vrraagprijs.
Dimitri, mijn vr6 is ook uit ’96 en km teller loopt ook tot 240. Dus dat is niet zo gek. Van ’91 tot ’97 hebben ze qua uiterlijk ook nogal eens wat aangepast. Mijne heeft bijvoorbeeld ook geen vr6 logo aan de zijkanten. En cruise control heb ik nog niet gehad, dit is mn 3e golf. Dus ja zeg het maar 🙂
Klopt wel meer niet aan die auto, VR6 en GTi 16V en 8V en GT hadden standaard bij levering kunststof sierlijsten, dat heeft deze niet.
Bumpers werden destijds in kleur meegespoten bij VR6 en GTi en GT.
En de stuurkolomschakelaar is niet orgineel, standaard heeft deze cruise control en dat zie ik bij deze niet zitten.
Sinds wanneer loopt de kilometerteller van een VR6 tot 240km, voor zover ik weet 260km.
Iets klopt er niet.
@Uit70: smaken verschillen, ik zou niet zo’n Jap willen.
Tsja, VR6 of niet, hetblijft een Golf. Wil je daar echt in gevonden worden en zeker voor dat geld?
Walgelijk!!!…..zo duur! Het is maar een Duitser………..doe mij maar een mx5….veel leuker, mooier…..en beter van kwaliteit
Die bumpers zijn er waarschijnlijk achteraf op gezet. Die kleur lijkt, op het eerste zicht, eikengroen te zijn en die kleur is enkel in 91-92 geleverd. En elke keer als ik een vr6 van 30 jaar oud met 130dk te zien krijg stel ik mij daar zeer veel vragen bij ..
“Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.”
Of dat tussendoor iemand na schade er gewoon de goedkoopste bumpers op heeft gezet.