We weten niet of het nu een geniale aandachtstrekker is om de bumpers zo vaal te laten, of dat de verkoper ze beter eventjes had kunnen behandelen voor de verkoop. Het is in ieder geval een bevredigend eerste klusje voor de nieuwe eigenaar van deze Volkswagen Golf VR6, want voor de rest lijkt deze auto in goede staat. Maar of ie 18.500 euro waard is?

Je kijkt hier naar een origineel Nederlandse Golf met 2,8-liter VR6-motor. Ooit werd hij nieuw geleverd in Deventer. Sinds 1996 liet de auto pas 130.000 kilometer asfalt achter zich, dus voor zijn leeftijd heeft ie nog relatief weinig ervaring. Dat zie je ook wel terug aan bijvoorbeeld het gebrek aan instapschade in het interieur. Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.

Hoe snel is zo’n Golf VR6?

De VR6-motor maakt dit niet tot een bloedsnelle hete hatchback, maar voor die tijd was de Golf behoorlijk snel. De zescilinder produceert 174 pk en 235 Nm. De 0-100-km/u-tijd is 7,8 seconden, waardoor je alsnog een stuk sneller bent dan een Mazda MX-5 uit die tijd. Of een nieuwe. Deze Golf heeft gelukkig een handbak, want de automaat was aanzienlijk langzamer. De topsnelheid is 220 km/u. De echte reden om voor de VR6 te kiezen is in de eerste plaats het geluid en in de tweede plaats de souplesse van een zescilinder.

Lees ook: Volkswagen bouwde ooit in het geheim deze sleeper-Golf met VR6 en 463 pk

Het is trouwens niet de duurste Golf 3 die je momenteel op de kop kunt tikken. Zo staat er nog een VR6 te koop voor 24.999 euro. Deze heeft 62.000 kilometer op de teller. En nog een Golf VR6 voor 18.950 euro met 88.000 kilometer op de teller. Deze twee Golfjes hebben wél meegespoten bumpers. Al moeten we zeggen dat de kunststof bumpers ook wel hun charme hebben. Interesse? Dan moet je even langs bij Huisman Autotechniek in Lieren.

8 reacties op “Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten”

  1. Dimitri, mijn vr6 is ook uit ’96 en km teller loopt ook tot 240. Dus dat is niet zo gek. Van ’91 tot ’97 hebben ze qua uiterlijk ook nogal eens wat aangepast. Mijne heeft bijvoorbeeld ook geen vr6 logo aan de zijkanten. En cruise control heb ik nog niet gehad, dit is mn 3e golf. Dus ja zeg het maar 🙂

  2. Klopt wel meer niet aan die auto, VR6 en GTi 16V en 8V en GT hadden standaard bij levering kunststof sierlijsten, dat heeft deze niet.
    Bumpers werden destijds in kleur meegespoten bij VR6 en GTi en GT.
    En de stuurkolomschakelaar is niet orgineel, standaard heeft deze cruise control en dat zie ik bij deze niet zitten.

  3. Walgelijk!!!…..zo duur! Het is maar een Duitser………..doe mij maar een mx5….veel leuker, mooier…..en beter van kwaliteit

  4. Die bumpers zijn er waarschijnlijk achteraf op gezet. Die kleur lijkt, op het eerste zicht, eikengroen te zijn en die kleur is enkel in 91-92 geleverd. En elke keer als ik een vr6 van 30 jaar oud met 130dk te zien krijg stel ik mij daar zeer veel vragen bij ..

  5. “Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.”
    Of dat tussendoor iemand na schade er gewoon de goedkoopste bumpers op heeft gezet.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *