
We weten niet of het nu een geniale aandachtstrekker is om de bumpers zo vaal te laten, of dat de verkoper ze beter eventjes had kunnen behandelen voor de verkoop. Het is in ieder geval een bevredigend eerste klusje voor de nieuwe eigenaar van deze Volkswagen Golf VR6, want voor de rest lijkt deze auto in goede staat. Maar of ie 18.500 euro waard is?
Je kijkt hier naar een origineel Nederlandse Golf met 2,8-liter VR6-motor. Ooit werd hij nieuw geleverd in Deventer. Sinds 1996 liet de auto pas 130.000 kilometer asfalt achter zich, dus voor zijn leeftijd heeft ie nog relatief weinig ervaring. Dat zie je ook wel terug aan bijvoorbeeld het gebrek aan instapschade in het interieur. Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.
Hoe snel is zo’n Golf VR6?
De VR6-motor maakt dit niet tot een bloedsnelle hete hatchback, maar voor die tijd was de Golf behoorlijk snel. De zescilinder produceert 174 pk en 235 Nm. De 0-100-km/u-tijd is 7,8 seconden, waardoor je alsnog een stuk sneller bent dan een Mazda MX-5 uit die tijd. Of een nieuwe. Deze Golf heeft gelukkig een handbak, want de automaat was aanzienlijk langzamer. De topsnelheid is 220 km/u. De echte reden om voor de VR6 te kiezen is in de eerste plaats het geluid en in de tweede plaats de souplesse van een zescilinder.
Lees ook: Volkswagen bouwde ooit in het geheim deze sleeper-Golf met VR6 en 463 pk
Het is trouwens niet de duurste Golf 3 die je momenteel op de kop kunt tikken. Zo staat er nog een VR6 te koop voor 24.999 euro. Deze heeft 62.000 kilometer op de teller. En nog een Golf VR6 voor 18.950 euro met 88.000 kilometer op de teller. Deze twee Golfjes hebben wél meegespoten bumpers. Al moeten we zeggen dat de kunststof bumpers ook wel hun charme hebben. Interesse? Dan moet je even langs bij Huisman Autotechniek in Lieren.
9 reacties op “Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Nederlander bouwt oude Volkswagen Golf van de Wegenwacht terug naar dienststaat

Deze VW Golf met Volvo-vijfcilinder doet 0-250 in minder dan 10 seconden

VW Golf crasht heel ongelukkig en vliegt óver de vangrails op de Nürburgring

Volkswagen Golf CityStromer is de eerste e-Golf

VW Golf VR6 krijgt klapband bij 350 km/u op rollenbank

Lolreclame: Volkswagen en het oude vrouwtje

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Zo word je in het buitenland opgelicht met parkeren zonder dat je het doorhebt

Vanaf eind 1993 is er een teller huis ingekomen die tot 240 km gaat. Dus dat klopt.
Zelf heb ik een Golf 3 VR6 syncro uit 1996. Volledig origineel. 116.000 km. Highline en alle opties. Roestvrij. Nieuwe ketting en koppeling.
Leer
Stoelverwarming
Climatecontrol
Voor en achter elektrische ramen.
Elektrische spiegels
Elektrisch dakraam
Gespoten bumpers
Cruisecontrol
Highline syncro velgen
Hoofdsteunen achter
Maar ik geloof niet dat ik er meer voor krijg dan deze vrraagprijs.
Dimitri, mijn vr6 is ook uit ’96 en km teller loopt ook tot 240. Dus dat is niet zo gek. Van ’91 tot ’97 hebben ze qua uiterlijk ook nogal eens wat aangepast. Mijne heeft bijvoorbeeld ook geen vr6 logo aan de zijkanten. En cruise control heb ik nog niet gehad, dit is mn 3e golf. Dus ja zeg het maar 🙂
Klopt wel meer niet aan die auto, VR6 en GTi 16V en 8V en GT hadden standaard bij levering kunststof sierlijsten, dat heeft deze niet.
Bumpers werden destijds in kleur meegespoten bij VR6 en GTi en GT.
En de stuurkolomschakelaar is niet orgineel, standaard heeft deze cruise control en dat zie ik bij deze niet zitten.
Sinds wanneer loopt de kilometerteller van een VR6 tot 240km, voor zover ik weet 260km.
Iets klopt er niet.
@Uit70: smaken verschillen, ik zou niet zo’n Jap willen.
Tsja, VR6 of niet, hetblijft een Golf. Wil je daar echt in gevonden worden en zeker voor dat geld?
Walgelijk!!!…..zo duur! Het is maar een Duitser………..doe mij maar een mx5….veel leuker, mooier…..en beter van kwaliteit
Die bumpers zijn er waarschijnlijk achteraf op gezet. Die kleur lijkt, op het eerste zicht, eikengroen te zijn en die kleur is enkel in 91-92 geleverd. En elke keer als ik een vr6 van 30 jaar oud met 130dk te zien krijg stel ik mij daar zeer veel vragen bij ..
“Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.”
Of dat tussendoor iemand na schade er gewoon de goedkoopste bumpers op heeft gezet.