
We weten niet of het nu een geniale aandachtstrekker is om de bumpers zo vaal te laten, of dat de verkoper ze beter eventjes had kunnen behandelen voor de verkoop. Het is in ieder geval een bevredigend eerste klusje voor de nieuwe eigenaar van deze Volkswagen Golf VR6, want voor de rest lijkt deze auto in goede staat. Maar of ie 18.500 euro waard is?
Je kijkt hier naar een origineel Nederlandse Golf met 2,8-liter VR6-motor. Ooit werd hij nieuw geleverd in Deventer. Sinds 1996 liet de auto pas 130.000 kilometer asfalt achter zich, dus voor zijn leeftijd heeft ie nog relatief weinig ervaring. Dat zie je ook wel terug aan bijvoorbeeld het gebrek aan instapschade in het interieur. Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.
Hoe snel is zo’n Golf VR6?
De VR6-motor maakt dit niet tot een bloedsnelle hete hatchback, maar voor die tijd was de Golf behoorlijk snel. De zescilinder produceert 174 pk en 235 Nm. De 0-100-km/u-tijd is 7,8 seconden, waardoor je alsnog een stuk sneller bent dan een Mazda MX-5 uit die tijd. Of een nieuwe. Deze Golf heeft gelukkig een handbak, want de automaat was aanzienlijk langzamer. De topsnelheid is 220 km/u. De echte reden om voor de VR6 te kiezen is in de eerste plaats het geluid en in de tweede plaats de souplesse van een zescilinder.
Lees ook: Volkswagen bouwde ooit in het geheim deze sleeper-Golf met VR6 en 463 pk
Het is trouwens niet de duurste Golf 3 die je momenteel op de kop kunt tikken. Zo staat er nog een VR6 te koop voor 24.999 euro. Deze heeft 62.000 kilometer op de teller. En nog een Golf VR6 voor 18.950 euro met 88.000 kilometer op de teller. Deze twee Golfjes hebben wél meegespoten bumpers. Al moeten we zeggen dat de kunststof bumpers ook wel hun charme hebben. Interesse? Dan moet je even langs bij Huisman Autotechniek in Lieren.
9 reacties op “Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten”
Laat een antwoord achter aan Vr6 Reactie annuleren
Meer van TopGear


20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Nederlander bouwt oude Volkswagen Golf van de Wegenwacht terug naar dienststaat

Deze VW Golf met Volvo-vijfcilinder doet 0-250 in minder dan 10 seconden

VW Golf crasht heel ongelukkig en vliegt óver de vangrails op de Nürburgring

Volkswagen Golf CityStromer is de eerste e-Golf

VW Golf VR6 krijgt klapband bij 350 km/u op rollenbank

Lolreclame: Volkswagen en het oude vrouwtje

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Vanaf eind 1993 is er een teller huis ingekomen die tot 240 km gaat. Dus dat klopt.
Zelf heb ik een Golf 3 VR6 syncro uit 1996. Volledig origineel. 116.000 km. Highline en alle opties. Roestvrij. Nieuwe ketting en koppeling.
Leer
Stoelverwarming
Climatecontrol
Voor en achter elektrische ramen.
Elektrische spiegels
Elektrisch dakraam
Gespoten bumpers
Cruisecontrol
Highline syncro velgen
Hoofdsteunen achter
Maar ik geloof niet dat ik er meer voor krijg dan deze vrraagprijs.
Dimitri, mijn vr6 is ook uit ’96 en km teller loopt ook tot 240. Dus dat is niet zo gek. Van ’91 tot ’97 hebben ze qua uiterlijk ook nogal eens wat aangepast. Mijne heeft bijvoorbeeld ook geen vr6 logo aan de zijkanten. En cruise control heb ik nog niet gehad, dit is mn 3e golf. Dus ja zeg het maar 🙂
Klopt wel meer niet aan die auto, VR6 en GTi 16V en 8V en GT hadden standaard bij levering kunststof sierlijsten, dat heeft deze niet.
Bumpers werden destijds in kleur meegespoten bij VR6 en GTi en GT.
En de stuurkolomschakelaar is niet orgineel, standaard heeft deze cruise control en dat zie ik bij deze niet zitten.
Sinds wanneer loopt de kilometerteller van een VR6 tot 240km, voor zover ik weet 260km.
Iets klopt er niet.
@Uit70: smaken verschillen, ik zou niet zo’n Jap willen.
Tsja, VR6 of niet, hetblijft een Golf. Wil je daar echt in gevonden worden en zeker voor dat geld?
Walgelijk!!!…..zo duur! Het is maar een Duitser………..doe mij maar een mx5….veel leuker, mooier…..en beter van kwaliteit
Die bumpers zijn er waarschijnlijk achteraf op gezet. Die kleur lijkt, op het eerste zicht, eikengroen te zijn en die kleur is enkel in 91-92 geleverd. En elke keer als ik een vr6 van 30 jaar oud met 130dk te zien krijg stel ik mij daar zeer veel vragen bij ..
“Interessant is dat de eerste eigenaar voor de karige kunststoffen bumpers koos, maar wel een leren interieur liet monteren.”
Of dat tussendoor iemand na schade er gewoon de goedkoopste bumpers op heeft gezet.