
Of je het nu leuk vindt of niet: de elektrische autowereld begint nu echt vorm te krijgen. Het belangrijkste model van Volkswagen is vandaag bekend gemaakt, in de vorm van de Volkswagen ID.7 En de ontwikkelingen gaan in rap tempo door. Zo komt er volgend jaar een Volkswagen ID.7 Stationwagen. Onze vraag hierbij: waarom presenteert Volkswagen niet nu al de labrador-versie?
Een woordvoerder van Volkswagen biedt het antwoord op de vraag. Volgens de woordvoerder is de stationwagen een echt Europees model. De ID.7 die nu gepresenteerd wordt, is een auto voor alle markten. De sedan is dus voor de hele wereld bestemd, de station blijkbaar niet. Wanneer de Volkswagen ID.7 Stationcar volgend jaar komt, zal die dus alleen voor de markten zijn die hem ‘willen’.
Meer informatie over de Volkswagen ID.7 Stationwagen
Hoe de rugzak-variant van de nieuwe VW eruit komt te zien, weten we nog niet. Wel vertelt Volkswagen dat de aerodynamica ongeveer hetzelfde blijft. Daardoor verandert er dus ook niet zoveel aan de actieradius. De ID.7 Estate zal dus, net als de gewone ID.7, ongeveer 700 kilometer ver komen. Daarmee komt ie minder ver dan de Mercedes EQS, maar wel verder dan de Tesla Model S Long Range.
Over de elektromotor die in de ID.7 Stationwagen komt te liggen, weten we helaas nog niets. En of ie ID.7 Stationwagen gaat heten, of ID.7 Estate, of ID.7 Stationcar, of wellicht zelfs ID.7 Variant weten we ook niet. De ID.7 Sedan die vandaag gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe elektromotor die 286 pk produceert. Over de overige prestaties van dat vlaggenschip wil Volkswagen verder ook nog niets kwijt, net als over de prijs.
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
