
Of je het nu leuk vindt of niet: de elektrische autowereld begint nu echt vorm te krijgen. Het belangrijkste model van Volkswagen is vandaag bekend gemaakt, in de vorm van de Volkswagen ID.7 En de ontwikkelingen gaan in rap tempo door. Zo komt er volgend jaar een Volkswagen ID.7 Stationwagen. Onze vraag hierbij: waarom presenteert Volkswagen niet nu al de labrador-versie?
Een woordvoerder van Volkswagen biedt het antwoord op de vraag. Volgens de woordvoerder is de stationwagen een echt Europees model. De ID.7 die nu gepresenteerd wordt, is een auto voor alle markten. De sedan is dus voor de hele wereld bestemd, de station blijkbaar niet. Wanneer de Volkswagen ID.7 Stationcar volgend jaar komt, zal die dus alleen voor de markten zijn die hem ‘willen’.
Meer informatie over de Volkswagen ID.7 Stationwagen
Hoe de rugzak-variant van de nieuwe VW eruit komt te zien, weten we nog niet. Wel vertelt Volkswagen dat de aerodynamica ongeveer hetzelfde blijft. Daardoor verandert er dus ook niet zoveel aan de actieradius. De ID.7 Estate zal dus, net als de gewone ID.7, ongeveer 700 kilometer ver komen. Daarmee komt ie minder ver dan de Mercedes EQS, maar wel verder dan de Tesla Model S Long Range.
Over de elektromotor die in de ID.7 Stationwagen komt te liggen, weten we helaas nog niets. En of ie ID.7 Stationwagen gaat heten, of ID.7 Estate, of ID.7 Stationcar, of wellicht zelfs ID.7 Variant weten we ook niet. De ID.7 Sedan die vandaag gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe elektromotor die 286 pk produceert. Over de overige prestaties van dat vlaggenschip wil Volkswagen verder ook nog niets kwijt, net als over de prijs.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
