Of je het nu leuk vindt of niet: de elektrische autowereld begint nu echt vorm te krijgen. Het belangrijkste model van Volkswagen is vandaag bekend gemaakt, in de vorm van de Volkswagen ID.7 En de ontwikkelingen gaan in rap tempo door. Zo komt er volgend jaar een Volkswagen ID.7 Stationwagen. Onze vraag hierbij: waarom presenteert Volkswagen niet nu al de labrador-versie?
Een woordvoerder van Volkswagen biedt het antwoord op de vraag. Volgens de woordvoerder is de stationwagen een echt Europees model. De ID.7 die nu gepresenteerd wordt, is een auto voor alle markten. De sedan is dus voor de hele wereld bestemd, de station blijkbaar niet. Wanneer de Volkswagen ID.7 Stationcar volgend jaar komt, zal die dus alleen voor de markten zijn die hem ‘willen’.
Meer informatie over de Volkswagen ID.7 Stationwagen
Hoe de rugzak-variant van de nieuwe VW eruit komt te zien, weten we nog niet. Wel vertelt Volkswagen dat de aerodynamica ongeveer hetzelfde blijft. Daardoor verandert er dus ook niet zoveel aan de actieradius. De ID.7 Estate zal dus, net als de gewone ID.7, ongeveer 700 kilometer ver komen. Daarmee komt ie minder ver dan de Mercedes EQS, maar wel verder dan de Tesla Model S Long Range.
Over de elektromotor die in de ID.7 Stationwagen komt te liggen, weten we helaas nog niets. En of ie ID.7 Stationwagen gaat heten, of ID.7 Estate, of ID.7 Stationcar, of wellicht zelfs ID.7 Variant weten we ook niet. De ID.7 Sedan die vandaag gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe elektromotor die 286 pk produceert. Over de overige prestaties van dat vlaggenschip wil Volkswagen verder ook nog niets kwijt, net als over de prijs.
Reacties