
Om een automerk te zijn voor het volk, zijn twee dingen essentieel: een betaalbare auto én een ruime stationwagen. Het liefst zelfs een betaalbare stationwagen. Met de betaalbare auto is Volkswagen druk bezig, maar qua stations zit het momenteel wel snor: er is een nieuwe Passat Variant, een Golf Variant en nu ook een volledig elektrische stationwagen. En die VW ID.7 Tourer heeft nu een prijs.
Het aanbod van de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen is nu nog lekker overzichtelijk. Er is één aandrijflijn en je mag kiezen uit de uitvoeringen Pro of Pro Business. De Volkswagen ID.7 heeft altijd achterwielaandrijving, 286 pk, een 77-kWh batterij en 607 kilometer actieradius. Later komt er nog een sportievere GTX bij met vierwielaandrijving.
De Nederlandse prijs van de VW ID.7 Tourer is minimaal 58.990 euro. Dat is 1.000 euro meer dan de sedan. Voor dit bedrag krijg je bijvoorbeeld 19-inch velgen, led koplampen, een 15-inch scherm op het dashboard, airco met twee zones en verwarmbare stoelen. Voor 2.500 euro extra krijg je luxere koplampen, Travel Assist, elektrisch verstelbare stoelen, een 360-graden camera en nog wat leuke opties.
Is de prijs van de Volkswagen ID.7 Tourer niet erg hoog?
Bijna 60.000 euro is een hoop geld, maar voordat iedereen dingen begint te roepen over de prijs in guldens: als je het bedrag via de inflatiecalculator omrekent naar de jaren ’90, dan is het ongeveer 26.000 euro. In die tijd kostte een Passat 2.0 GT ook zoiets. De 2,8-liter VR6 kostte toen zo’n 30.000 euro. Dus ja: het is een hoop geld, maar in verhouding valt het nog enigszins mee.
De Volkswagen Passat is er trouwens ook nog. Die stationwagen kost je minimaal 48.990 euro. Dan krijg je een schappelijke 1,5-liter viercilinder met 150 pk. De VR6-motor zal voorlopig niet meer terugkomen in het aanbod, helaas.
Eén reactie op “Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Volkswagen ID.7 review: Hoe rijdt de elektrische tegenhanger van de Passat?

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Dit wordt mijn nieuwe lease auto.