
Om een automerk te zijn voor het volk, zijn twee dingen essentieel: een betaalbare auto én een ruime stationwagen. Het liefst zelfs een betaalbare stationwagen. Met de betaalbare auto is Volkswagen druk bezig, maar qua stations zit het momenteel wel snor: er is een nieuwe Passat Variant, een Golf Variant en nu ook een volledig elektrische stationwagen. En die VW ID.7 Tourer heeft nu een prijs.
Het aanbod van de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen is nu nog lekker overzichtelijk. Er is één aandrijflijn en je mag kiezen uit de uitvoeringen Pro of Pro Business. De Volkswagen ID.7 heeft altijd achterwielaandrijving, 286 pk, een 77-kWh batterij en 607 kilometer actieradius. Later komt er nog een sportievere GTX bij met vierwielaandrijving.
De Nederlandse prijs van de VW ID.7 Tourer is minimaal 58.990 euro. Dat is 1.000 euro meer dan de sedan. Voor dit bedrag krijg je bijvoorbeeld 19-inch velgen, led koplampen, een 15-inch scherm op het dashboard, airco met twee zones en verwarmbare stoelen. Voor 2.500 euro extra krijg je luxere koplampen, Travel Assist, elektrisch verstelbare stoelen, een 360-graden camera en nog wat leuke opties.
Is de prijs van de Volkswagen ID.7 Tourer niet erg hoog?
Bijna 60.000 euro is een hoop geld, maar voordat iedereen dingen begint te roepen over de prijs in guldens: als je het bedrag via de inflatiecalculator omrekent naar de jaren ’90, dan is het ongeveer 26.000 euro. In die tijd kostte een Passat 2.0 GT ook zoiets. De 2,8-liter VR6 kostte toen zo’n 30.000 euro. Dus ja: het is een hoop geld, maar in verhouding valt het nog enigszins mee.
De Volkswagen Passat is er trouwens ook nog. Die stationwagen kost je minimaal 48.990 euro. Dan krijg je een schappelijke 1,5-liter viercilinder met 150 pk. De VR6-motor zal voorlopig niet meer terugkomen in het aanbod, helaas.
Eén reactie op “Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Volkswagen ID.7 review: Hoe rijdt de elektrische tegenhanger van de Passat?

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?

Dit wordt mijn nieuwe lease auto.