
Het is de droom van iedereen chauffeur om een beetje vermogen te hebben. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de leesmap kunt bezorgen. Dus had een chauffeur vroeger liever een Caddy TDI dan de turboloze Caddy SDI tot zijn beschikking. Dus wanneer je baas de nieuwe gaat samenstellen, zorg dan dat hij de vernieuwde ID Buzz Cargo kiest. Extra makkelijk als je zelfstandig ondernemer bent.
Je kunt ‘m gaan overtuigen met het feit dat deze 19 kWh verbruikt en een laadvermogen van 750 kg heeft en je een aanhangwagen van 1.200 kilo kunt trekken. Niet dat dat denderende waarden zijn voor een bedrijfswagen, maar het is in elk geval veel beter dan voorheen. Nee, het leukste is de nieuwe motor voor de vernieuwde Volkswagen ID Buzz.
Nieuwe motor Volkswagen ID Buzz Cargo
Het is een elektromotor, maar wel meteen een heel erg leuke. De vernieuwde Volkswagen ID Buzz krijgt standaard gewoon meteen een elektromotor met 286 pk en 560 Nm. Dat zijn waarden die meer passen bij een heel erg dikke 3,0-liter dieselmotor. Maar in dit geval staan er dus geen rode lettertjes ‘TDI’ op de bips geplakt.

Wat dat precies doet met de prestaties, daar is VW niet helemaal duidelijk over. De zwaardere ID Buzz (personenwagenuitvoering) ging met de 204 pk al in 10,2 seconden naar de 100 km/u. Deze zal er flink onder duiken. De topsnelheid is een begrensde 160 km/u, perfect dus voor op de Nederlandse snelwegen, waar busjes over het algemeen sneller lijken te gaan dan gewone auto’s.
Wat kost zoveel vermogen dan?
Het mooie is dat je altijd deze motor hebt als je een ID Buzz Cargo bestelt. Ook als je de schrale, kale instapper met steelies bestelt, heb je die 286 pk. Juist met een standaardbus is het nog leuker om de overige verkeersdeelnemers te verrassen. Leuk weetje: dat is dan wel een 18 inch breedset. Dat betekent dat de achterwielen breder zijn dan de voorwielen.
Het enige waar je de vlootbeheerder eventjes overheen moet tillen, is de vanafprijs van 43.500 euro exclusief de btw. Dan moet je wel een hele hoop leesmappen rondrijden om uit de kosten te komen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Volkswagen ID. Buzz GTX heeft meer vermogen dan een nieuwe Golf GTI

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Haha: Dealer verkoopt busje met ‘lichte achterschade’

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

En wat nou als je een aanhanger van een paar honderd kg hebt met een machine van 2.7 ton, dan heb je dus een groot probleem
Wat voor mappen?
Lekker door heel Nederland krossen met de bus vol gereedschap, waarmee hij al snel boven de 3500kg komt, aangezien de bus met jou en je collega erbij al 2500kg weegt. Vervolgens moet je elke 300 kilometer laden als je een beetje doorrijd met dit gewicht. Nee bij ons beginnen we er niet aan, elektrische busjes door de Benelux en Duitsland rijden. Wij rijden met diesels.
Diesel power!