
Het is de droom van iedereen chauffeur om een beetje vermogen te hebben. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de leesmap kunt bezorgen. Dus had een chauffeur vroeger liever een Caddy TDI dan de turboloze Caddy SDI tot zijn beschikking. Dus wanneer je baas de nieuwe gaat samenstellen, zorg dan dat hij de vernieuwde ID Buzz Cargo kiest. Extra makkelijk als je zelfstandig ondernemer bent.
Je kunt ‘m gaan overtuigen met het feit dat deze 19 kWh verbruikt en een laadvermogen van 750 kg heeft en je een aanhangwagen van 1.200 kilo kunt trekken. Niet dat dat denderende waarden zijn voor een bedrijfswagen, maar het is in elk geval veel beter dan voorheen. Nee, het leukste is de nieuwe motor voor de vernieuwde Volkswagen ID Buzz.
Nieuwe motor Volkswagen ID Buzz Cargo
Het is een elektromotor, maar wel meteen een heel erg leuke. De vernieuwde Volkswagen ID Buzz krijgt standaard gewoon meteen een elektromotor met 286 pk en 560 Nm. Dat zijn waarden die meer passen bij een heel erg dikke 3,0-liter dieselmotor. Maar in dit geval staan er dus geen rode lettertjes ‘TDI’ op de bips geplakt.

Wat dat precies doet met de prestaties, daar is VW niet helemaal duidelijk over. De zwaardere ID Buzz (personenwagenuitvoering) ging met de 204 pk al in 10,2 seconden naar de 100 km/u. Deze zal er flink onder duiken. De topsnelheid is een begrensde 160 km/u, perfect dus voor op de Nederlandse snelwegen, waar busjes over het algemeen sneller lijken te gaan dan gewone auto’s.
Wat kost zoveel vermogen dan?
Het mooie is dat je altijd deze motor hebt als je een ID Buzz Cargo bestelt. Ook als je de schrale, kale instapper met steelies bestelt, heb je die 286 pk. Juist met een standaardbus is het nog leuker om de overige verkeersdeelnemers te verrassen. Leuk weetje: dat is dan wel een 18 inch breedset. Dat betekent dat de achterwielen breder zijn dan de voorwielen.
Het enige waar je de vlootbeheerder eventjes overheen moet tillen, is de vanafprijs van 43.500 euro exclusief de btw. Dan moet je wel een hele hoop leesmappen rondrijden om uit de kosten te komen.
4 reacties op “Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches

En wat nou als je een aanhanger van een paar honderd kg hebt met een machine van 2.7 ton, dan heb je dus een groot probleem
Wat voor mappen?
Lekker door heel Nederland krossen met de bus vol gereedschap, waarmee hij al snel boven de 3500kg komt, aangezien de bus met jou en je collega erbij al 2500kg weegt. Vervolgens moet je elke 300 kilometer laden als je een beetje doorrijd met dit gewicht. Nee bij ons beginnen we er niet aan, elektrische busjes door de Benelux en Duitsland rijden. Wij rijden met diesels.
Diesel power!