
Het is de droom van iedereen chauffeur om een beetje vermogen te hebben. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de leesmap kunt bezorgen. Dus had een chauffeur vroeger liever een Caddy TDI dan de turboloze Caddy SDI tot zijn beschikking. Dus wanneer je baas de nieuwe gaat samenstellen, zorg dan dat hij de vernieuwde ID Buzz Cargo kiest. Extra makkelijk als je zelfstandig ondernemer bent.
Je kunt ‘m gaan overtuigen met het feit dat deze 19 kWh verbruikt en een laadvermogen van 750 kg heeft en je een aanhangwagen van 1.200 kilo kunt trekken. Niet dat dat denderende waarden zijn voor een bedrijfswagen, maar het is in elk geval veel beter dan voorheen. Nee, het leukste is de nieuwe motor voor de vernieuwde Volkswagen ID Buzz.
Nieuwe motor Volkswagen ID Buzz Cargo
Het is een elektromotor, maar wel meteen een heel erg leuke. De vernieuwde Volkswagen ID Buzz krijgt standaard gewoon meteen een elektromotor met 286 pk en 560 Nm. Dat zijn waarden die meer passen bij een heel erg dikke 3,0-liter dieselmotor. Maar in dit geval staan er dus geen rode lettertjes ‘TDI’ op de bips geplakt.

Wat dat precies doet met de prestaties, daar is VW niet helemaal duidelijk over. De zwaardere ID Buzz (personenwagenuitvoering) ging met de 204 pk al in 10,2 seconden naar de 100 km/u. Deze zal er flink onder duiken. De topsnelheid is een begrensde 160 km/u, perfect dus voor op de Nederlandse snelwegen, waar busjes over het algemeen sneller lijken te gaan dan gewone auto’s.
Wat kost zoveel vermogen dan?
Het mooie is dat je altijd deze motor hebt als je een ID Buzz Cargo bestelt. Ook als je de schrale, kale instapper met steelies bestelt, heb je die 286 pk. Juist met een standaardbus is het nog leuker om de overige verkeersdeelnemers te verrassen. Leuk weetje: dat is dan wel een 18 inch breedset. Dat betekent dat de achterwielen breder zijn dan de voorwielen.
Het enige waar je de vlootbeheerder eventjes overheen moet tillen, is de vanafprijs van 43.500 euro exclusief de btw. Dan moet je wel een hele hoop leesmappen rondrijden om uit de kosten te komen.
4 reacties op “Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

En wat nou als je een aanhanger van een paar honderd kg hebt met een machine van 2.7 ton, dan heb je dus een groot probleem
Wat voor mappen?
Lekker door heel Nederland krossen met de bus vol gereedschap, waarmee hij al snel boven de 3500kg komt, aangezien de bus met jou en je collega erbij al 2500kg weegt. Vervolgens moet je elke 300 kilometer laden als je een beetje doorrijd met dit gewicht. Nee bij ons beginnen we er niet aan, elektrische busjes door de Benelux en Duitsland rijden. Wij rijden met diesels.
Diesel power!