
Het is de droom van iedereen chauffeur om een beetje vermogen te hebben. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de leesmap kunt bezorgen. Dus had een chauffeur vroeger liever een Caddy TDI dan de turboloze Caddy SDI tot zijn beschikking. Dus wanneer je baas de nieuwe gaat samenstellen, zorg dan dat hij de vernieuwde ID Buzz Cargo kiest. Extra makkelijk als je zelfstandig ondernemer bent.
Je kunt ‘m gaan overtuigen met het feit dat deze 19 kWh verbruikt en een laadvermogen van 750 kg heeft en je een aanhangwagen van 1.200 kilo kunt trekken. Niet dat dat denderende waarden zijn voor een bedrijfswagen, maar het is in elk geval veel beter dan voorheen. Nee, het leukste is de nieuwe motor voor de vernieuwde Volkswagen ID Buzz.
Nieuwe motor Volkswagen ID Buzz Cargo
Het is een elektromotor, maar wel meteen een heel erg leuke. De vernieuwde Volkswagen ID Buzz krijgt standaard gewoon meteen een elektromotor met 286 pk en 560 Nm. Dat zijn waarden die meer passen bij een heel erg dikke 3,0-liter dieselmotor. Maar in dit geval staan er dus geen rode lettertjes ‘TDI’ op de bips geplakt.

Wat dat precies doet met de prestaties, daar is VW niet helemaal duidelijk over. De zwaardere ID Buzz (personenwagenuitvoering) ging met de 204 pk al in 10,2 seconden naar de 100 km/u. Deze zal er flink onder duiken. De topsnelheid is een begrensde 160 km/u, perfect dus voor op de Nederlandse snelwegen, waar busjes over het algemeen sneller lijken te gaan dan gewone auto’s.
Wat kost zoveel vermogen dan?
Het mooie is dat je altijd deze motor hebt als je een ID Buzz Cargo bestelt. Ook als je de schrale, kale instapper met steelies bestelt, heb je die 286 pk. Juist met een standaardbus is het nog leuker om de overige verkeersdeelnemers te verrassen. Leuk weetje: dat is dan wel een 18 inch breedset. Dat betekent dat de achterwielen breder zijn dan de voorwielen.
Het enige waar je de vlootbeheerder eventjes overheen moet tillen, is de vanafprijs van 43.500 euro exclusief de btw. Dan moet je wel een hele hoop leesmappen rondrijden om uit de kosten te komen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Volkswagen ID. Buzz GTX heeft meer vermogen dan een nieuwe Golf GTI

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

En wat nou als je een aanhanger van een paar honderd kg hebt met een machine van 2.7 ton, dan heb je dus een groot probleem
Wat voor mappen?
Lekker door heel Nederland krossen met de bus vol gereedschap, waarmee hij al snel boven de 3500kg komt, aangezien de bus met jou en je collega erbij al 2500kg weegt. Vervolgens moet je elke 300 kilometer laden als je een beetje doorrijd met dit gewicht. Nee bij ons beginnen we er niet aan, elektrische busjes door de Benelux en Duitsland rijden. Wij rijden met diesels.
Diesel power!