
Het is de droom van iedereen chauffeur om een beetje vermogen te hebben. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de leesmap kunt bezorgen. Dus had een chauffeur vroeger liever een Caddy TDI dan de turboloze Caddy SDI tot zijn beschikking. Dus wanneer je baas de nieuwe gaat samenstellen, zorg dan dat hij de vernieuwde ID Buzz Cargo kiest. Extra makkelijk als je zelfstandig ondernemer bent.
Je kunt ‘m gaan overtuigen met het feit dat deze 19 kWh verbruikt en een laadvermogen van 750 kg heeft en je een aanhangwagen van 1.200 kilo kunt trekken. Niet dat dat denderende waarden zijn voor een bedrijfswagen, maar het is in elk geval veel beter dan voorheen. Nee, het leukste is de nieuwe motor voor de vernieuwde Volkswagen ID Buzz.
Nieuwe motor Volkswagen ID Buzz Cargo
Het is een elektromotor, maar wel meteen een heel erg leuke. De vernieuwde Volkswagen ID Buzz krijgt standaard gewoon meteen een elektromotor met 286 pk en 560 Nm. Dat zijn waarden die meer passen bij een heel erg dikke 3,0-liter dieselmotor. Maar in dit geval staan er dus geen rode lettertjes ‘TDI’ op de bips geplakt.

Wat dat precies doet met de prestaties, daar is VW niet helemaal duidelijk over. De zwaardere ID Buzz (personenwagenuitvoering) ging met de 204 pk al in 10,2 seconden naar de 100 km/u. Deze zal er flink onder duiken. De topsnelheid is een begrensde 160 km/u, perfect dus voor op de Nederlandse snelwegen, waar busjes over het algemeen sneller lijken te gaan dan gewone auto’s.
Wat kost zoveel vermogen dan?
Het mooie is dat je altijd deze motor hebt als je een ID Buzz Cargo bestelt. Ook als je de schrale, kale instapper met steelies bestelt, heb je die 286 pk. Juist met een standaardbus is het nog leuker om de overige verkeersdeelnemers te verrassen. Leuk weetje: dat is dan wel een 18 inch breedset. Dat betekent dat de achterwielen breder zijn dan de voorwielen.
Het enige waar je de vlootbeheerder eventjes overheen moet tillen, is de vanafprijs van 43.500 euro exclusief de btw. Dan moet je wel een hele hoop leesmappen rondrijden om uit de kosten te komen.
4 reacties op “Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm”
Laat een antwoord achter aan Matta Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

En wat nou als je een aanhanger van een paar honderd kg hebt met een machine van 2.7 ton, dan heb je dus een groot probleem
Wat voor mappen?
Lekker door heel Nederland krossen met de bus vol gereedschap, waarmee hij al snel boven de 3500kg komt, aangezien de bus met jou en je collega erbij al 2500kg weegt. Vervolgens moet je elke 300 kilometer laden als je een beetje doorrijd met dit gewicht. Nee bij ons beginnen we er niet aan, elektrische busjes door de Benelux en Duitsland rijden. Wij rijden met diesels.
Diesel power!