Marketinggoeroes willen dat één plus één soms meer is dan twee. Synergie noemen ze dat dan. Dat kan blijkbaar ook de andere kant op werken, want in dit geval is één plus één minus tien. We vinden de Volkswagen ID. Buzz een geinig ding en we kunnen niet wachten om de laptop dicht te klappen en de eerste twee afleveringen van Obi-Wan Kenobi aan te zetten. Maar de combinatie van de twee is nogal geforceerd, als je het ons vraagt.
Om de première van Obi-Wan Kenobi te vieren, zijn hier de Volkswagen ID. Buzz Light Side Edition en de Dark Side Edition. De Light Side is de personenversie van de Buzz en de Dark Side is een Cargo. Eén troost is dat de twee busjes niet in de verkoop gaan; het blijft bij deze twee speciaaltjes. Als marketingafdeling van VW hadden wij ons geld liever op de nieuwe Toy Story-spinoff Lightyear gezet. Je weet wel: de ID. Buzz Lightyear. Maar dit… Dat de Jawas deze ID. Buzz’jes maar snel uit elkaar mogen plukken.
Volkswagen en Star Wars kán wel geslaagd zijn
Volkswagen en Star Wars gingen al eerder een samenwerking aan. Toen maakten ze de onderstaande commercial, die een stuk geslaagder is. Ook de samenwerking van Porsche en Star Wars was een beetje gezocht, maar kwam beter uit de verf.
Reacties