Volkswagen hangt prijskaartje aan Passat CC

Vanaf 19 juni staat de Volkswagen Passat CC bij de dealer. Nee, geen coupé-cabriolet, zoals de naam doet vermoeden, maar een heuse vierdeurscoupé à la Mercedes CLS. Comfort Coupé is de naam.
 
De CC beschikt -voor VW althans- over een aantal innovatieve zaken, zoals Lane Assist en DDC. Mocht je onverhoopt, zonder richting aan te geven van rijbaan verwisselen dan stuurt de elektronica je weer terug naar de juiste rijstrook. Wie dus met een borrel te veel achter het stuur kruipt, zal door de politie niet op slingeren kunnen worden betrapt. Voor sommigen onder ons wellicht een doorslaggevend aankoopargument…
DDC staat voor Dynamic Drive Control en kun je vergelijken met de optie die Audi onder andere biedt in de nieuwe A4. DDC regelt de demperkarakteristiek en beïnvloedt de mate van stuurbekrachtiging. Men kan kiezen uit de modi normaal, sport of comfort. Verder draagt Continental ook zijn steentje bij. De bandenfabrikant voorziet elke Passat CC namelijk van ContiSeal-rubber, oftewel zelfdichtend rubber. Handig! Gaatjes tot vijf millimeter doorsnee worden ‘vanzelf’ gedicht.
 
En wat kost zo’n Passat Comfort Coupé? Nou, Volkswagen zet hem in de prijslijsten vanaf 36.990 euro voor de 1.8 TSI met 160 pk. Tot de standaarduitrusting behoort onder meer een audiosysteem met zes speakers, automatische airco, 17-inch lichtmetalen wielen, een multifunctioneel stuurwiel en mistlampen voor.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws