
De Polo is in Nederland met enige regelmaat de bestverkochte Volkswagen en zo nu en dan zelfs de populairste auto in een maand. Wat je noemt een best belangrijk model. En nu bijna de volledige line-up van Volkswagen in het nieuw is gestoken, kan de Polo niet achterblijven. Met de Volkswagen Polo facelift doet het broertje van de Golf ook weer mee.
Veranderingen bij de Volkswagen Polo facelift
Volkswagen plaatst nieuwe koplampen op de neus met een lichtgevende strip over de volledige breedte. Achterop zijn ook de achterlichten breder, zodat ze meer op die van de Golf lijken. Daarnaast zijn de bumpers van de Volkswagen Polo facelift gewijzigd en staat de typeaanduiding in het midden.
Het scherm achter het stuur in plaats van de tellers is nu standaard. De draaiknoppen voor de verwarming zijn vervangen door aanraakpanelen waarover je kunt swipen. Deze zien er alweer anders uit dan die in de Golf en ze zijn dit keer zowaar verlicht – een hele verbetering. Al gaat er wat ons betreft niets boven fysieke knoppen.
Motoren
De Volkswagen Polo facelift komt met 80 pk, 95 pk of 110 pk. Het zijn allemaal 1,0-liter benzine-driecilinders. De versie met 95 pk kun je optioneel krijgen met een automaat en de versie met 110 pk komt altijd met een automaat. De 1.0 met 80 pk heeft geen turbo, de rest wel. Er is ook nog een versie die draait op aardgas, deze heeft 90 pk.
Komt er van deze Volkswagen Polo facelift ook een GTI?
Dat is een goede vraag. Er komt sowieso een nieuwe Polo GTI deze zomer, maar het is nog maar de vraag of wij hem in Nederland zullen krijgen. De Polo GTI was hier al een tijdje niet meer leverbaar en steeds meer rappe Volkswagens blijven weg van onze markt. Zo krijgen wij geen Golf GTI met handbak, geen Golf GTI Clubsport en ook geen Touareg R. Wel komt de VW Polo facelift als stoerder ogende R-Line, zoals je hem in het blauw op de foto’s ziet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Als je deze eenvoudige regel niet invult, moet je ineens enorm veel BPM betalen

De goedkoopste Volkswagen is nu drie keer zo duur als tien jaar geleden

Volkswagens worden weer goedkoper in Nederland (maar dat heeft een keerzijde)

Van welke automerken en automodellen rijden er het meeste rond in Nederland?

De goedkope Polo Robust moet weer een onverwoestbare Volkswagen zijn

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

[…] Volkswagen Polo ontving niet al te lang geleden een kleine facelift, waarbij gelijk duidelijk werd dat ook de GTI een update kreeg. De nieuwe VW Polo GTI krijgt net […]