De Polo is in Nederland met enige regelmaat de bestverkochte Volkswagen en zo nu en dan zelfs de populairste auto in een maand. Wat je noemt een best belangrijk model. En nu bijna de volledige line-up van Volkswagen in het nieuw is gestoken, kan de Polo niet achterblijven. Met de Volkswagen Polo facelift doet het broertje van de Golf ook weer mee.
Veranderingen bij de Volkswagen Polo facelift
Volkswagen plaatst nieuwe koplampen op de neus met een lichtgevende strip over de volledige breedte. Achterop zijn ook de achterlichten breder, zodat ze meer op die van de Golf lijken. Daarnaast zijn de bumpers van de Volkswagen Polo facelift gewijzigd en staat de typeaanduiding in het midden.
Het scherm achter het stuur in plaats van de tellers is nu standaard. De draaiknoppen voor de verwarming zijn vervangen door aanraakpanelen waarover je kunt swipen. Deze zien er alweer anders uit dan die in de Golf en ze zijn dit keer zowaar verlicht – een hele verbetering. Al gaat er wat ons betreft niets boven fysieke knoppen.
Motoren
De Volkswagen Polo facelift komt met 80 pk, 95 pk of 110 pk. Het zijn allemaal 1,0-liter benzine-driecilinders. De versie met 95 pk kun je optioneel krijgen met een automaat en de versie met 110 pk komt altijd met een automaat. De 1.0 met 80 pk heeft geen turbo, de rest wel. Er is ook nog een versie die draait op aardgas, deze heeft 90 pk.
Komt er van deze Volkswagen Polo facelift ook een GTI?
Dat is een goede vraag. Er komt sowieso een nieuwe Polo GTI deze zomer, maar het is nog maar de vraag of wij hem in Nederland zullen krijgen. De Polo GTI was hier al een tijdje niet meer leverbaar en steeds meer rappe Volkswagens blijven weg van onze markt. Zo krijgen wij geen Golf GTI met handbak, geen Golf GTI Clubsport en ook geen Touareg R. Wel komt de VW Polo facelift als stoerder ogende R-Line, zoals je hem in het blauw op de foto’s ziet.
Reacties