
Het is al zo’n beetje de coolste Volkswagen die in zesduizend jaar uit Wolfsburg is komen rollen, maar een leuke dosis sprekende details zou de gemiddelde Scirocco niet misstaan. Kan geregeld worden, riep VW, en ze gaven ons deze GTS.
Feitelijk is de Scirocco GTS niets meer dan een gewone 2.0 TSI met wat sportieve accentjes. Geeft niks: die motor (uit de Golf GTI) was met zijn 210 pk altijd al vlot zat. Om de doorsnee stoplichtsprintertjes nu ook vooraf al wat angst in te boezemen, onderscheidt de GTS zich met rode spiegels, 18-inch velgen, sideskirts, een dikkere voor- en achterbumper, de diffuser en achterspoiler van de Scirocco R, en de nodige badges op de flanken. En die strepen natuurlijk. Oh, die strepen.
In het interieur vinden we eveneens een hoop rode randjes en GTS-letters. Daarnaast zien we de halve-golfbal-achtige versnellingspook uit de Golf GTI, plus aluminium pedalen en een afgeplat stuurtje. Ziet er goed uit.
De Scirocco GTS verschijnt eind dit jaar (in beperkte oplage) bij de dealers. Wat precies de meerprijs wordt van al die optische lekkernij, is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Het interessante verhaal achter de enige Volkswagen Scirocco in Amerika

Volkswagen Scirocco (1974) vs Volkswagen T-Roc (2017)

Auto’s die zijn herrezen uit de dood

Dit is een Scirocco met 1.200 pk

Dieselsport: TT, RCZ, 225d, Scirocco

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
