
Die malle T-Roc Cabrio doet het blijkbaar zo slecht nog niet, want Volkswagen gunt de hoge cabriolet een verlenging in Nederland. Je kijkt naar de facelift van de Volkswagen T-Roc, die inmiddels vier jaar bij de dealer staat. Bijzonder is dat Volkswagen in Nederland wel de snelle R-versie schrapt. In het buitenland wordt de R nog gewoon geleverd. Wij hadden verwacht dat het precies andersom zou zijn – geen cabrio, wel R – dus we doken even in de cijfertjes.
En zowaar, er zijn best wat mensen die de Volkswagen T-Roc Cabrio hebben gekocht. Van de in totaal ruim 22.000 T-Rocs op Nederlands kenteken zijn er ruim 450 stuks met een klapdak. Dat is veel meer dan er volgens de RDW van de T-Roc R rondrijden: dat zijn er maar zo’n 100.
Vertel eens iets meer over de facelift
Oh ja, de facelift van de Volkswagen T-Roc. De bumpertjes worden iets gewijzigd en er zijn nieuwe velgen om uit te kiezen. De koplampen zijn nu standaard voorzien van led’jes en ook de achterlichten zijn net even anders. Het infotainmentscherm is uit het dashboard geklommen en staat er nu bovenop. Net als bij de Polo is het schermpje achter het stuur nu standaard. De materialen voor het interieur zouden nu zachter aanvoelen en hoogwaardiger zijn.
De motoren zijn oude bekenden van voor de facelift. Geen 300 pk sterke T-Roc met vierwielaandrijving meer dus, maar gewoon een driecilinder met 110 pk en een 1,5-liter met 150 pk. Wel is de makkere versie van de 2,0-liter uit de R beschikbaar. Deze heeft 190 pk en een DSG-automaat. Diesels zijn er niet voor Nederland. De prijzen van de Volkswagen T-Roc facelift volgen binnenkort.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Catastrofe dreigt voor Volkswagen: drie fabrieken dicht

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen Scirocco (1974) vs Volkswagen T-Roc (2017)

Prijs Volkswagen T-Roc R bekend

De Volkswagen T-Roc Cabriolet was onvermijdelijk

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Populairste Volvo van Nederland wordt aanzienlijk goedkoper

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
