Die malle T-Roc Cabrio doet het blijkbaar zo slecht nog niet, want Volkswagen gunt de hoge cabriolet een verlenging in Nederland. Je kijkt naar de facelift van de Volkswagen T-Roc, die inmiddels vier jaar bij de dealer staat. Bijzonder is dat Volkswagen in Nederland wel de snelle R-versie schrapt. In het buitenland wordt de R nog gewoon geleverd. Wij hadden verwacht dat het precies andersom zou zijn – geen cabrio, wel R – dus we doken even in de cijfertjes.
En zowaar, er zijn best wat mensen die de Volkswagen T-Roc Cabrio hebben gekocht. Van de in totaal ruim 22.000 T-Rocs op Nederlands kenteken zijn er ruim 450 stuks met een klapdak. Dat is veel meer dan er volgens de RDW van de T-Roc R rondrijden: dat zijn er maar zo’n 100.
Vertel eens iets meer over de facelift
Oh ja, de facelift van de Volkswagen T-Roc. De bumpertjes worden iets gewijzigd en er zijn nieuwe velgen om uit te kiezen. De koplampen zijn nu standaard voorzien van led’jes en ook de achterlichten zijn net even anders. Het infotainmentscherm is uit het dashboard geklommen en staat er nu bovenop. Net als bij de Polo is het schermpje achter het stuur nu standaard. De materialen voor het interieur zouden nu zachter aanvoelen en hoogwaardiger zijn.
De motoren zijn oude bekenden van voor de facelift. Geen 300 pk sterke T-Roc met vierwielaandrijving meer dus, maar gewoon een driecilinder met 110 pk en een 1,5-liter met 150 pk. Wel is de makkere versie van de 2,0-liter uit de R beschikbaar. Deze heeft 190 pk en een DSG-automaat. Diesels zijn er niet voor Nederland. De prijzen van de Volkswagen T-Roc facelift volgen binnenkort.
Reacties