
ABT, we moeten praten. Ooit maakte je ons blij met een brute Audi S8 Plus en toen kwam je nog eens thuis met een opgepepte Golf GTI Clubsport. Dat waren nog eens tijden.
Nu kom je aan met een Volkswagen Tiguan ABT met 216 pk (+36 pk). Kom op, Volkswagen haalt zelf al 261 pk uit dat 2,0-liter blok en bij de Clubsport halen jullie er zelfs 340 pk uit. Dat kan écht een stuk beter.
En nu niet zeuren over de interne verschillen van de 2.0 TSI zoals verbeterde koeling of een sterkere krukas. We willen het niet horen. We willen gewoon een Volkswagen Tiguan die sterk genoeg om Porsches Macan te vernederen. Over de twee dieseluitvoeringen, die nu 215 pk (+25) en 180 pk (+30) hebben, praten we al helemaal niet.
Aan de buitenkant zijn jullie al bijna. Niemand gaat toch offroad met de Volkswagen Tiguan ABT, dus de verlagingsveren van 30 millimeter mogen best. Staat hem best prima ook. De 21 inch wielen passen ook nét aan. Met 20 inch zijn wij ook tevreden.
ABT, we zijn niet boos. Gewoon teleurgesteld. En nu aan het werk.
Meer van TopGear


Volkswagen bestverkochte merk van Nederland, Tesla verkopen zakken in

Dit zijn de Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Passat en Tiguan

Dit is alles wat je moet weten over de nieuwe Volkswagen Tiguan

VW bevestigt dat namen als GTI, Golf en Tiguan blijven, maar dat ID misschien verdwijnt

Deze Volkswagen Tiguan R heeft de motor van een Audi RS 3 en velgen van Bentley

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

In de zomer doorrijden op winterbanden is gevaarlijk, maar niet vanwege de reden die jij denkt

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

ik heb een bi turbo diesel Tiguan met 340pk, je moet gewoon met de juiste mensen praten(en handelen)