
ABT, we moeten praten. Ooit maakte je ons blij met een brute Audi S8 Plus en toen kwam je nog eens thuis met een opgepepte Golf GTI Clubsport. Dat waren nog eens tijden.
Nu kom je aan met een Volkswagen Tiguan ABT met 216 pk (+36 pk). Kom op, Volkswagen haalt zelf al 261 pk uit dat 2,0-liter blok en bij de Clubsport halen jullie er zelfs 340 pk uit. Dat kan écht een stuk beter.
En nu niet zeuren over de interne verschillen van de 2.0 TSI zoals verbeterde koeling of een sterkere krukas. We willen het niet horen. We willen gewoon een Volkswagen Tiguan die sterk genoeg om Porsches Macan te vernederen. Over de twee dieseluitvoeringen, die nu 215 pk (+25) en 180 pk (+30) hebben, praten we al helemaal niet.
Aan de buitenkant zijn jullie al bijna. Niemand gaat toch offroad met de Volkswagen Tiguan ABT, dus de verlagingsveren van 30 millimeter mogen best. Staat hem best prima ook. De 21 inch wielen passen ook nét aan. Met 20 inch zijn wij ook tevreden.
ABT, we zijn niet boos. Gewoon teleurgesteld. En nu aan het werk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen bestverkochte merk van Nederland, Tesla verkopen zakken in

Dit zijn de Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Passat en Tiguan

Dit is alles wat je moet weten over de nieuwe Volkswagen Tiguan

VW bevestigt dat namen als GTI, Golf en Tiguan blijven, maar dat ID misschien verdwijnt

Deze Volkswagen Tiguan R heeft de motor van een Audi RS 3 en velgen van Bentley

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

VIDEO: De Abt XGT is de straatlegale racer die Audi niet durfde te bouwen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

ik heb een bi turbo diesel Tiguan met 340pk, je moet gewoon met de juiste mensen praten(en handelen)