
Volkswagen lepelt het blok van de Golf GTI in de Tiguan. Een Volkswagen Tiguan GTI dus? Nee, de kleine SUV wordt niet erkend in de GTI-familie.
Gelukkig heeft de non-GTI met 220 pk en 350 Nm een ander snel familielid waarmee hij kan optrekken. De Volkswagen Tiguan krijgt namelijk ook een 2.0 TDI met 240 pk en 500 Nm koppel. Beide accelereren in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Ook krijgen de vlotte broertjes een zeventraps-DSG en vierwielaandrijving. De topsnelheid is 220 km/u.
Prijzen beginnen bij 47.690 euro voor de Tiguan 2.0 TSI en 54.290 euro voor de Tiguan TDI. Daar wil je eigenlijk wel een R-Line-exterieurpakket bij van 1.842 euro. Dan krijg je 19 inch velgen, een 10 millimeter verlaagd sportonderstel, R-Line bumpers en een R-Line dakspoiler. Koop daarna op eBay een GTI-badge en maak de puristen boos.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen bestverkochte merk van Nederland, Tesla verkopen zakken in

Dit zijn de Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Passat en Tiguan

Dit is alles wat je moet weten over de nieuwe Volkswagen Tiguan

VW bevestigt dat namen als GTI, Golf en Tiguan blijven, maar dat ID misschien verdwijnt

Deze Volkswagen Tiguan R heeft de motor van een Audi RS 3 en velgen van Bentley

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
