Volvo geeft 1 miljoen aan auto's weg

En ze besparen daar 5 miljoen mee

Foto('s): Volvo CarsVolvo S60 goedkoopste pk's
Foto('s): VolvoVolvo XC90 B5 AWD R-Design 3 4 voor
Foto('s): VolvoElektrische Volvo XC40 Recharg
Foto('s): VolvoVolvo XC60
Foto('s): VolvoVolvo stopt met de hatchback
Volvo S60 goedkoopste pk's
Volvo XC90 B5 AWD R-Design 3 4 voor
Elektrische Volvo XC40 Recharg
Volvo XC60
Volvo stopt met de hatchback

Een spotje uitzenden tijdens de Super Bowl kost een klein fortuin. Volvo bedacht een slimme manier om mee te liften op het populaire sportevenement, dat dit jaar voor de 54e keer plaatsvindt. In plaats van een reclame van 6 miljoen dollar te kopen, geven ze 1 miljoen dollar aan auto’s weg als er een zogenoemde ‘safety’ gescoord wordt tijdens de American Football-wedstrijd. Een tamelijk geniale manier om geld te besparen, en toch een hoop publiciteit te pakken.

Het mag duidelijk zijn waarom Volvo kies voor de safety. Vanaf dit jaar mag er niemand meer fataal verongelukken in een nieuwe Volvo. Niet geheel toevallig zijn alle nieuwe auto’s van het merk dit jaar allemaal begrensd op 180 km/u. Via de website van Volvo moet je een auto naar keuze samenstellen en wanneer de safety valt op 2 februari, trekt Volvo een stel winnaars met een totale waarde van 1 miljoen dollar. Oh, en de wedstrijd is uiteraard alleen voor Amerikanen.

De safety is een zeldzame manier van scoren, die volgens Wikipedia (want weten wij veel…) ‘behaald wordt door een aanvallende speler neer te halen in zijn eigen end zone‘. Dit is net zo verwarrend als bij iemand anders thuis de magnetron uit zien te vogelen. In 2011, 2012 en 2013 kwamen de laatste safety’s voor. Het kan dus zomaar zijn dat Volvo de 1 miljoen op zak kan houden. En zelfs als ze de beurs moeten trekken, besparen ze een paar miljoen aan reclamekosten.

Over de Super Bowl van dit jaar

De Super Bowl gaat dit jaar tussen de San Francisco 49ers en de Kansas City Chiefs, en de winnaar wordt kampioen. De optredens, die voor sommige kijkers het hoogtepunt zijn, zijn van Demi Lovato, Jennifer Lopez en Shakira. Een commercial van 30 seconden kost 5,6 miljoen dollar om uit te zenden. Mocht je nog tickets kunnen bemachtigen, dan moet je naar het Hard Rock Stadium in Miami, waar met wat geluk ook de GP van Miami gaat plaatsvinden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws