
In de aanloop naar Genève komt Volvo met de facelift van een van hun bestverkopende modellen, de V40.
Hier in Nederland zijn we gek op de V40, al was het maar omdat ie in de loop der jaren in allerlei zuinige, schone en dus bijtellingsvriendelijke versies werd geleverd. Omdat ie inmiddels alweer een paar jaar meedraait, geeft Volvo 'm nu een visuele update in de vorm van een setje Thor's Hammer-koplampen, zoals we deze al op de nieuwe XC90 en S90/V90 te zien kregen. Ook zijn er nieuwe kleuren, velgen en chique opties voor het interieur, zoals contrasterende stiksels en een zwart hemeltje.
Op motorisch vlak is er weinig nieuws te melden: er zijn nog steeds verschillende opties variërend van zuinige diesels tot vlotte benzines, waarbij we blijven hopen dat er een V40 Polestar in de pijplijn zit. In het buitenland wist Volvo de CO2-uitstoot van de D2 verder te drukken, naar 89 g/km voor de handgeschakelde versie. Maar ja, de speciaal voor Nederland ontwikkelde D2 Business-uitvoering scoorde al 82 g/km, al haalt dat met onze huidige belastingregels weinig meer uit.
Wel leuk is het feit dat je nu verschillende zaken aan de V40 kunt bedienen met je smartphone of smartwatch, zodat je het interieur kunt voorverwarmen of je komende afspraken (en hun locaties) direct aan het navigatiesysteem kunt doorgeven.
Maar het belangrijkste is dat het sterkste punt van de V40 – z'n subtiele, uiterst geslaagde ontwerp en unieke styling – behouden is gebleven. Nu maar hopen voor Volvo dat het nog steeds genoeg is om je uit een A3 of 1-serie te houden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volvo-rijder ramt slagboom op A10 vanwege navigatie

Dit is een Volvo V40 met BMW-V8

De snelste Volvo’s van dit moment

Volvo stopt met de hatchback

De Polar-serie is de coolste Volvo V40 tot nu toe

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
