We kennen heel wat auto’s die flink wat probleemvrije kilometers hebben gereden op zogenoemde getrokken banden, waarbij de velg breder is dan het rubber. Dat de te kleine band de oorzaak is van de klapband, zou iets te voorbarig zijn, maar het zal in ieder geval niet geholpen hebben. Je ziet hier een Golf met een VR6-motor die volgens de beschrijving een snelheid aantikt van 350 km/u. Of eigenlijk: als de wielen met deze snelheid zouden draaien op de weg, dan zou hij 350 km/u halen. Op de weg heb je natuurlijk luchtweerstand, meer rolweerstand en nog wat andere zaken en zou hij de snelheid waarschijnlijk niet halen.

Goed, als de Golf met zo’n 540 pk de 350 km/u aantikt, klapt zijn band. Het losse rubber neemt de kunststof beschermers aan de binnenkant van de wielkasten te grazen, maar verder lijkt de schade mee te vallen, ook omdat de bumper niet gemonteerd zat. Vervelend genoeg blijven de rollen nog even doordraaien terwijl de Porsche-velg al stilstaat. Dezelfde dag nog ging de Golf – met een andere velg voorop – voor een tweede sessie op de rollenbank.

VW Golf VR6 krijgt klapband bij 350 km/u op rollerbank

Reacties

  • edwin heeft op 12 april 2020 geschreven:

    dat is wel heel hard maar dat krijg je met die platte rommel banden

    Reageer
  • Patty heeft op 11 april 2020 geschreven:

    Nou, 350 km is een beetje overdreven… Als je ‘t mij vraagt.

    Reageer
  • Jeffke Jefferson heeft op 11 april 2020 geschreven:

    Dat lijkt me meer 250 dan 350km/u 🙄

    Reageer

Laat een antwoord achter aan Jeffke Jefferson Reactie annuleren

(verplicht)