
Schofterig lage brandstof– en aanschafprijzen daargelaten, hebben Amerikanen niet áltijd geluk in de automarkt. Zo kreeg de BMW M3 E46 een klap minder vermogen, moeten ze het doen zonder de Audi RS 6, en diverse klassiekers uit de jaren tachtig, zoals de Lamborghini Countach, kregen de meest onooglijke bumpers die je je kunt voorstellen. Soms echter heeft de overwegend zwaarlijvige bevolking geluk.
Bijvoorbeeld met de nieuwe Porsche 911 992. Terwijl autofabrikanten voor de Europese markt paniekerig de uitstoot aan het drukken zijn wegens de WLTP, kunnen ze voor Amerika fluitend door blijven produceren. Zonder een partikelfilter in het uitlaatsysteem kom je op onze bodem nauwelijks in aanmerking voor een typegoedkeuring. In Amerika is dat niet nodig.
Waarom de Amerikaanse Porsche 911 beter klinkt dan de Europese
We mochten shotgun zitten bij zowel een Europese versie als een versie voor de Amerikaanse markt. Opvallend was hoeveel beter de Amerikaanse versie klinkt. De laatstgenoemde mag het stellen zonder het eerdergenoemde partikelfilter in de uitlaat. De US-versie ademt vrijer en klinkt beter. Beide versies hebben in ieder geval minder bandengeruis in het interieur dan de oude 991. Slecht nieuws? Nee, hoor. Zei er iemand Akrapovič?
Meer van TopGear


Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Dit is de eerste legale elektrische step voor Nederland (en dit kost ie)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Je kunt deze week een brief van de politie ontvangen (en dat is nog erger dan een boete)
