
Schofterig lage brandstof– en aanschafprijzen daargelaten, hebben Amerikanen niet áltijd geluk in de automarkt. Zo kreeg de BMW M3 E46 een klap minder vermogen, moeten ze het doen zonder de Audi RS 6, en diverse klassiekers uit de jaren tachtig, zoals de Lamborghini Countach, kregen de meest onooglijke bumpers die je je kunt voorstellen. Soms echter heeft de overwegend zwaarlijvige bevolking geluk.
Bijvoorbeeld met de nieuwe Porsche 911 992. Terwijl autofabrikanten voor de Europese markt paniekerig de uitstoot aan het drukken zijn wegens de WLTP, kunnen ze voor Amerika fluitend door blijven produceren. Zonder een partikelfilter in het uitlaatsysteem kom je op onze bodem nauwelijks in aanmerking voor een typegoedkeuring. In Amerika is dat niet nodig.
Waarom de Amerikaanse Porsche 911 beter klinkt dan de Europese
We mochten shotgun zitten bij zowel een Europese versie als een versie voor de Amerikaanse markt. Opvallend was hoeveel beter de Amerikaanse versie klinkt. De laatstgenoemde mag het stellen zonder het eerdergenoemde partikelfilter in de uitlaat. De US-versie ademt vrijer en klinkt beter. Beide versies hebben in ieder geval minder bandengeruis in het interieur dan de oude 991. Slecht nieuws? Nee, hoor. Zei er iemand Akrapovič?
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’
