
Schofterig lage brandstof– en aanschafprijzen daargelaten, hebben Amerikanen niet áltijd geluk in de automarkt. Zo kreeg de BMW M3 E46 een klap minder vermogen, moeten ze het doen zonder de Audi RS 6, en diverse klassiekers uit de jaren tachtig, zoals de Lamborghini Countach, kregen de meest onooglijke bumpers die je je kunt voorstellen. Soms echter heeft de overwegend zwaarlijvige bevolking geluk.
Bijvoorbeeld met de nieuwe Porsche 911 992. Terwijl autofabrikanten voor de Europese markt paniekerig de uitstoot aan het drukken zijn wegens de WLTP, kunnen ze voor Amerika fluitend door blijven produceren. Zonder een partikelfilter in het uitlaatsysteem kom je op onze bodem nauwelijks in aanmerking voor een typegoedkeuring. In Amerika is dat niet nodig.
Waarom de Amerikaanse Porsche 911 beter klinkt dan de Europese
We mochten shotgun zitten bij zowel een Europese versie als een versie voor de Amerikaanse markt. Opvallend was hoeveel beter de Amerikaanse versie klinkt. De laatstgenoemde mag het stellen zonder het eerdergenoemde partikelfilter in de uitlaat. De US-versie ademt vrijer en klinkt beter. Beide versies hebben in ieder geval minder bandengeruis in het interieur dan de oude 991. Slecht nieuws? Nee, hoor. Zei er iemand Akrapovič?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Kun je makkelijk achteraf Apple CarPlay inbouwen en wat kost het?

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Dit is de snelste kruiwagen ter wereld (en dat idee ontstond uiteraard in de kroeg)

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?
