Waarom de Amerikaanse Porsche 911 beter klinkt

Technisch bijna identiek, maar toch klinkt de Amerikaanse 911 beter. Het is de schuld van de WLTP

Amerikaanse porsche 911 992 2018
porsche 911 992
porsche 911 992
porsche 911 992 haven
porsche 911 992 bos bocht
porsche 911 992 2018
porsche 911 992 2018
porsche 911 992 2018
Amerikaanse porsche 911 992 2018
porsche 911 992
porsche 911 992
porsche 911 992 haven
porsche 911 992 bos bocht
porsche 911 992 2018
porsche 911 992 2018
porsche 911 992 2018

Schofterig lage brandstof– en aanschafprijzen daargelaten, hebben Amerikanen niet áltijd geluk in de automarkt. Zo kreeg de BMW M3 E46 een klap minder vermogen, moeten ze het doen zonder de Audi RS 6, en diverse klassiekers uit de jaren tachtig, zoals de Lamborghini Countach, kregen de meest onooglijke bumpers die je je kunt voorstellen. Soms echter heeft de overwegend zwaarlijvige bevolking geluk.

Bijvoorbeeld met de nieuwe Porsche 911 992. Terwijl autofabrikanten voor de Europese markt paniekerig de uitstoot aan het drukken zijn wegens de WLTP, kunnen ze voor Amerika fluitend door blijven produceren. Zonder een partikelfilter in het uitlaatsysteem kom je op onze bodem nauwelijks in aanmerking voor een typegoedkeuring. In Amerika is dat niet nodig.

Waarom de Amerikaanse Porsche 911 beter klinkt dan de Europese

We mochten shotgun zitten bij zowel een Europese versie als een versie voor de Amerikaanse markt. Opvallend was hoeveel beter de Amerikaanse versie klinkt. De laatstgenoemde mag het stellen zonder het eerdergenoemde partikelfilter in de uitlaat. De US-versie ademt vrijer en klinkt beter. Beide versies hebben in ieder geval minder bandengeruis in het interieur dan de oude 991. Slecht nieuws? Nee, hoor. Zei er iemand Akrapovič?

Reacties
  1. […] Warum der amerikanische Porsche 911 besser klingt – topgear.nl / … […]

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws