Het is nog maar de vraag hoe lang het Touristenfahrten in zijn huidige vorm blijft bestaan. Het lijkt wel steeds drukker en gevaarlijker te worden op de Nürburgring Nordschleife. In augustus raakten tien auto’s betrokken bij een enorme crash. En nu is weer raak.
Kenners raden daarom aan om het weekend te mijden, maar ook op een maandag kan het fout gaan. Op de Nürburgring kan het áltijd fout gaan. Op 30 oktober ondervonden 14 auto’s dat. Een Porsche 911 GT3 RS loosde zijn koelvloeistof over de baan bij Hatzenbach, waardoor de baan nog gladder werd dan een tweedehandsautoverkoper.
Volgens StuveFotografie raakte een Nederlander in de slip en sloeg meerdere keren over de kop. Hij kon zelf uitstappen en werd ter controle naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de Audi TT moest bevrijd worden door de brandweer en werd per traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. StuveFotografie was ter plaatse en maakte een video van het slagveld.
Benieuwd wie de schade moet betalen bij zo’n ongeval? Lees: Wie betaalt de enorme crash?. Hoe hoog de schade aan de baan is? Lees: De kosten van crashen op de Nürburgring.
Screenshots: StuveFotografie
k heeft op 13 november 2017 geschreven:
tja dit is racen iemand die hard rent kan hard vallen iemand die hard rijd zal hard crashen dat zal altijd zo blijven dat risico nemen we bewust maar is het nu wel zo slim om zo’n beetje elk weekeind een circuit open te stellen voor iedereen die zich shumacher waant? hier rijden mensen met aangepaste race auto’s en race ervaring tussen standaard straat auto’s met recreanten, opa in zn polo kan gewoon ff dagje groene hel doen het verschil in skills en snelheid met de ervaren mannen in voor racen geprepareerde auto’s is zo groot dat het wel grandioos mis moet gaan daarbij is het er vaak druk dus veel auto’s op de baan en dan de onervarenheid van mensen, in het filmpje (wat dezelfde crash is kijk maar naar die rode bmw en audi tt ) gaat er 1 tegen de vangrail staan kijken, ik denk dat het aan de andere kant iets gezonder is