Wheelsandmore AM Vantage is sneller dan de DBS

Duitse tuners weten wel raad met de AMG-motor van de AM Vantage

Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore
Aston Martin Vantage Wheelsandmore

We heten je van harte welkom bij deze Aston Martin Vantage van Wheelsandmore, met bijna net zo veel vermogen als de zwaardere DBS Superleggera. De baby-Aston krijgt een kunstmatige groeispurt en het vermogen van de 4,0-liter V8 (van AMG) groeit van 510 pk en 685 Nm naar een zeer volwassen 680 pk en 820 Nm.

Sneller dan zijn grote broer

Dat is net een paar pk’s minder dan de veel grotere V12-motor in de DBS Superleggera. Wheelsandmore claimt dat de topsnelheid van de Vantage nu over de 330 km/u zit. Van 0-100 km/u, vraag je? 3,3 seconden. 0,1 seconden sneller dan de DBS. Juist – noem het maar op z’n minst een adolescente Aston.

Het Duitse tuningbedrijf vertelt dat ze al veel ervaring hebben met deze motor. De vierliter zit dan ook in praktisch elke AMG. Om zo veel vermogen te generen is de voornaamste ingreep: de software upgraden. En natuurlijk groeiden ook de turboladers. Ook komt de Vantage met een ander uitlaatsysteem en verschillende katalysatoren.

Even langs Wheelsandmore dus?

De prijs? Nog niet bekend. Ter vergelijking: het Stage 3-pakket van Wheelsandmore voor de AMG GT, waarbij het vermogen stijgt naar 671 pk, kost 16.000 euro. Blader ook even door de wielencatalogus. Aan jou de keuze of je voor 21 of 22 inch gaat. Of geen van beide, natuurlijk – dat begrijpen we ook heel goed.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws