
Je wilt keuze? Dan krijg je keuze. Wheelsandmore biedt in totaal vijf stappen aan voor de motortuning van de Audi RS Q8, die normaal 600 pk en 800 Nm heeft. Bij de zogenoemde Stage 1 veranderen ze wat bits en bytes voor een toename van 110 pk en 120 Nm. De tuning en het kastje dat ze aan de ECU prikken, kost 2.100 euro. Wie daar een Capristo-uitlaat en nog eens 15 pk bij wil, moet 7.688 euro aftikken. Daarna is er een optie van 786 pk voor 12.521 euro en eentje van 965 pk voor 33.529 euro.
Maar wie toch al met ruggen aan het smijten is, kan net zo goed voor Stage 5 gaan. Voor 41.933 euro verwijdert Wheelsandmore alle emissiesystemen, zoals de katalysator en het partikelfilter, en monteren ze andere turbo’s. Ze geven aan dat dit binnen Duitsland niet is toegestaan, en ook hier zul je een niet al te kritische keurmeester moeten treffen, vermoeden we. De versie van de Wheelsandmore Audi RS Q8 met 965 pk is trouwens wel volledig legaal.
Het vermogen groeit met de duurste upgrade dus naar 1.010 pk en het koppel naar 1.250 Nm. Wat de prestatiecijfers worden met het nieuwe vermogen, verklapt Wheelsandmore niet. Bij de meest bescheiden Stage 1-upgrade van 110 pk neemt de 0-100-tijd al af met 0,2 seconden naar 3,6 seconden, dus doe maar een weloverwogen gok. Niet geheel verrassend biedt de tuner nog een setje 24-inch velgen aan en een module om de luchtvering te laten zakken.
Meer van TopGear


Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

Audi wil vroegtijdig stoppen met de elektrische Q8 (en dat heeft grote gevolgen in België)

Audi RS Q8 Performance is de snelste SUV op de Nürburgring Nordschleife

De V8 van de Audi RS Q8 Performance is de sterkste benzinemotor van Audi Sport ooit

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi RS Q8 Performance is de snelste SUV op de Nürburgring Nordschleife

De V8 van de Audi RS Q8 Performance is de sterkste benzinemotor van Audi Sport ooit

Oef: Dit is de duurste Audi die in 2022 in Nederland is verkocht

De Abt Audi RS Q8-R is hier

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
