Je wilt keuze? Dan krijg je keuze. Wheelsandmore biedt in totaal vijf stappen aan voor de motortuning van de Audi RS Q8, die normaal 600 pk en 800 Nm heeft. Bij de zogenoemde Stage 1 veranderen ze wat bits en bytes voor een toename van 110 pk en 120 Nm. De tuning en het kastje dat ze aan de ECU prikken, kost 2.100 euro. Wie daar een Capristo-uitlaat en nog eens 15 pk bij wil, moet 7.688 euro aftikken. Daarna is er een optie van 786 pk voor 12.521 euro en eentje van 965 pk voor 33.529 euro.
Maar wie toch al met ruggen aan het smijten is, kan net zo goed voor Stage 5 gaan. Voor 41.933 euro verwijdert Wheelsandmore alle emissiesystemen, zoals de katalysator en het partikelfilter, en monteren ze andere turbo’s. Ze geven aan dat dit binnen Duitsland niet is toegestaan, en ook hier zul je een niet al te kritische keurmeester moeten treffen, vermoeden we. De versie van de Wheelsandmore Audi RS Q8 met 965 pk is trouwens wel volledig legaal.
Het vermogen groeit met de duurste upgrade dus naar 1.010 pk en het koppel naar 1.250 Nm. Wat de prestatiecijfers worden met het nieuwe vermogen, verklapt Wheelsandmore niet. Bij de meest bescheiden Stage 1-upgrade van 110 pk neemt de 0-100-tijd al af met 0,2 seconden naar 3,6 seconden, dus doe maar een weloverwogen gok. Niet geheel verrassend biedt de tuner nog een setje 24-inch velgen aan en een module om de luchtvering te laten zakken.
Reacties