ZipCharge Go is een powerbank voor je EV

Een jerrycan met kWh'tjes

Foto('s): ZipchargeZipchargo Go in de Honda E
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go laadt de Honda E
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go met de Honda E
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Foto('s): ZipchargeZipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Zipchargo Go in de Honda E
Zipchargo Go laadt de Honda E
Zipchargo Go met de Honda E
Zipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Zipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Zipchargo Go met de Volkswagen ID.4
Zipchargo Go met de Volkswagen ID.4

Als je wat langer van huis gaat, is het slim om een powerbank mee te nemen voor je telefoon. Je weet het immers maar nooit. Dus waarom niet hetzelfde doen voor een elektrische auto? Je kijkt naar de ZipCharge Go, een powerbank voor je elektrische auto. In het kleine koffertje zit een batterij van 4 kWh die met een snelheid van 7,2 kW een auto kan laden. Een grotere versie van 8 kWh komt er ook aan. De rolkoffer met accu weegt ruim 20 kilo.

Met 4 kWh moet je zo’n 20 tot 30 kilometer extra bereik kunnen tappen. Wil je de volledige lading overhevelen, dan ben je een halfuurtje kwijt. Thuis kun je de ZipCharge Go weer aan het stopcontact volgooien. Aangezien het thuis goedkoper is om te laden, is het gebruik van de elektrische jerrycan nog voordeliger dan onderweg stoppen bij een snellader. In theorie kun je de ZipCharge ook gebruiken om zonne-energie op te slaan om het later terug te voeden aan je huis.

De prijs van de ZipCharge Go

De kunststof aan de buitenkant is gemaakt van gerecycled plastic, allemaal heel 2021. De ZipCharge Go is verbonden met het internet via 4G, dus je kunt via een app de powerbank bedienen. Uiteraard is ie waterdicht en je kunt de kleuren aanpassen zodat hij bij jouw auto past. De prijs van de draagbare accu is nog niet bekend. In het VK willen ze hem in ieder geval ook aanbieden met een abonnement voor net geen 60 euro in de maand.

Reacties
  1. Dany zegt op 6 november 2021 om 09:20:

    Met dit extra gewicht heb je zeker meer verbruik en is de winst miniem, het aantal kilometers per batterij is op vlakke baan berekend .
    Bij rijden in heuvelachtig of bergachtig gebied sta je heel snel aan de kant .
    Men begint zoals bij aanpak plastiek eerst bij de rietjes en oor stokjes en flessen en nylon netten enz komen niet ter sprake
    Eerst kleine vervuiler dan pas de grote

  2. Marc zegt op 5 november 2021 om 19:49:

    Dan is Fastned toch vele malen efficiënter? Ja, kost geld, maar deze accu zal ook echt niet goedkoop zijn.

  3. Pieter zegt op 5 november 2021 om 13:35:

    Het zou mooi zijn als de powerbank rechtstreeks kan worden aangesloten ipv opladen dan kan je gewoon dat laatste stukje meteen doorrijden

  4. Paul D zegt op 5 november 2021 om 12:59:

    Het kleine koffertje vult blijkbaar wel de volledige koffer op de foto…
    Aan de huurprijs van 60 Euro per maand heb ik 200kWh aan een gewone 11kW AC lader geladen. Dit is te vergelijken met 50 laad beurten met zipcharge.
    Maar het is een mooi gadget wanneer in dezelfde kleur van de wagen 😉

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken