
Ja, zo’n Ferrari Monza laat je natuurlijk niet eenzaam in de garage staan. Die kan zichzelf – zo zonder dak – niet warmhouden. Daarom trakteert Zlatan Ibrahimović zichzelf op een nieuwe Porsche 911. Goedzak dat hij is. Zomaar een Elfje zou iets te doorsnee zijn voor de voetballer, daarom gaat hij voor een gelimiteerde Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Van de rode auto met witte stickers en goudkleurige badges staan slechts 992 exemplaren op de planning.
Voor de voetbalfan die nu vanwege Zlatan op TopGear terecht is gekomen, klinkt 992 stuks vast als een vreemd aantal. We zullen het even uitleggen. Deze generatie Porsche 911 (ja, ze lijken allemaal op elkaar, maar er zijn echt meerdere generaties) wordt intern en door liefhebbers de 992 genoemd. En hiervan besloot Porsche dan weer een geinig speciaal modelletje te maken met verwijzingen naar oude modellen. De witte strepen op de neus zijn een knipoog naar het raceverleden. En de gouden badge op de kont lijkt op een badge die eigenaren van een Porsche 356 kregen als ze de 100.000 kilometer bereikten.
Wat kost Zlatan Ibrahimovićs Porsche 911?
In Nederland kost de Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition minimaal 225.900 euro. De 911 Targa Heritage komt altijd in de 4S-uitvoering. Dat betekent vierwielaandrijving en een zescilinder boxermotor met 450 pk. In 3,6 seconden schiet de voetballer in deze halve cabrio naar de 100 km/u, de topsnelheid is 304 km/u. Het model is voorzien van een PDK-automaat of een handgeschakelde zevenbak; het is niet duidelijk welke Zlatan heeft. Al zou hij op die vraag ook zomaar ‘allebei’ kunnen antwoorden.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’
