
Ja, zo’n Ferrari Monza laat je natuurlijk niet eenzaam in de garage staan. Die kan zichzelf – zo zonder dak – niet warmhouden. Daarom trakteert Zlatan Ibrahimović zichzelf op een nieuwe Porsche 911. Goedzak dat hij is. Zomaar een Elfje zou iets te doorsnee zijn voor de voetballer, daarom gaat hij voor een gelimiteerde Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Van de rode auto met witte stickers en goudkleurige badges staan slechts 992 exemplaren op de planning.
Voor de voetbalfan die nu vanwege Zlatan op TopGear terecht is gekomen, klinkt 992 stuks vast als een vreemd aantal. We zullen het even uitleggen. Deze generatie Porsche 911 (ja, ze lijken allemaal op elkaar, maar er zijn echt meerdere generaties) wordt intern en door liefhebbers de 992 genoemd. En hiervan besloot Porsche dan weer een geinig speciaal modelletje te maken met verwijzingen naar oude modellen. De witte strepen op de neus zijn een knipoog naar het raceverleden. En de gouden badge op de kont lijkt op een badge die eigenaren van een Porsche 356 kregen als ze de 100.000 kilometer bereikten.
Wat kost Zlatan Ibrahimovićs Porsche 911?
In Nederland kost de Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition minimaal 225.900 euro. De 911 Targa Heritage komt altijd in de 4S-uitvoering. Dat betekent vierwielaandrijving en een zescilinder boxermotor met 450 pk. In 3,6 seconden schiet de voetballer in deze halve cabrio naar de 100 km/u, de topsnelheid is 304 km/u. Het model is voorzien van een PDK-automaat of een handgeschakelde zevenbak; het is niet duidelijk welke Zlatan heeft. Al zou hij op die vraag ook zomaar ‘allebei’ kunnen antwoorden.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Doorbraak: wetenschappers ontdekken manier om voor 170.000 jaar aan waterstof uit de grond te halen

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4
