Zo ingrijpend is een lakreparatie op een F1-auto

De auto van Max Verstappen komt er niet vanaf met een klodder plamuur

lakreparatie-f1-auto rb14
Red Bull RB14 in definitieve kleuren
Red Bull RB14 in definitieve kleuren
lakreparatie-f1-auto rb14
Red Bull RB14 in definitieve kleuren
Red Bull RB14 in definitieve kleuren

Je zou denken dat een bedrijf als Red Bull Racing, dat met miljoenen smijt om twee coureurs rondjes te laten rijden, niet lastig doet om de conus van een F1-auto. Niets repareren, bij ’t grofvuil zetten en een nieuwe monteren. Maar dan heb je het fout.

De koolstofvezel neus van Verstappens F1-auto wordt teruggestuurd naar Milton Keynes om daar gerepareerd te worden. En dat wordt niet met een klodder plamuur en twee uurtjes schuren afgesloten met een vrijdagmiddagborrel. Nee, dit is de meest ingrijpende reparatie van een lakschade die je ooit zag.

Na een visuele inspectie wordt de neus kaal gemaakt, gescand met een laser, gecontroleerd op scheuren en daarna op de pijnbank gelegd. Daarna wordt de neus geschuurd en gespoten. En als alles goed bevonden is, wordt het koolstofvezel deel weer op de RB14 gezet.

Zo ingrijpend is een lakreparatie op een F1-auto

Nieuwste van TopGear

Autonieuws