Het doel van de W12-motor in de Phaeton was nooit een lekker geluid. Nee, Volkswagen ging voor twaalf cilinders wegens de soepele en trillingsvrije loop. Geluid is zelfs meer een vervelend bijproduct in dit segment. Tenminste, dat was zo toen de auto nieuw was en het vooral bestuursvoorzitters waren die achterin naar meetings vervoerd werden. Nu de Phaeton met W12-motor nog maar 5.000 euro kost (kijk maar even op het internet) wordt er een andere doelgroep aangesproken.

De doelgroep die zo’n oude Phaeton koopt voor een lage prijs, wil best wat meer van de W12 horen. Gelukkig is dat niet zo lastig: je hoeft alleen maar wat dempers te verwijderen. En dat is precies wat 100PercentJake gedaan heeft. Letterlijk: hij geeft de uitlaat verwijderd en alleen de uiteinden naar beneden laten wijzen.

Vanaf 15:50 hoor je de Phaeton W12

5 reacties op “Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert”

  1. Serieus, ondertussen heb ik zo’n pleurishekel gekregen aan het volk dat aan uitlaten rommelt of het motormanagement wijzigt omdat ze van het sportieve geluid houden. Flikker op, het is zomer en ik wil ook gewoon een deur of raam open kunnen zetten zonder dat mijn gesprek of audio overstemd wordt door weer zo’n ‘sportieve’ pauper in z’n gemodificeerde pruttelmachine.

Geef een reactie

(verplicht)