Met de Golf GTI als model kunnen die jongens bij Seat het niet verknallen. Of wel? De Seat Leon is nog maar net uit. Wij waren een van de eersten die hem in uiterst fotogeniek geel op het circuit mochten rijden. Maar de bezorgdheid nam van rijder tot rijder toe. Inclusief The Stig wanhoopten ze over wat ze zagen. De Cupra heeft wagonladingen met pk´s, meer nog dan de Golf GTI Edition 30. Hoe kan het dan dat een auto met zo veel uitstekende VW-genen uiteindelijk zo veel slechter is? Hij ziet er anders uit, maar niet zo maf als tegenwoordig typisch is Seat. Het interieur voelt goedkoop aan en ziet er infantiel uit. Misschien heeft het met de kosten te maken, of met een soort hiërarchische onderdrukkingsmaatregel vanuit de top van de VW-groep, maar we kunnen niet begrijpen hoe Seat de Golf zo matig opnieuw kan verpakken. Bovendien rijdt hij minder lekker, is de wegligging minder en is hij niet eens echt veel goedkoper. Zonde.
Motor | viercilinder |
Cilinderinhoud | 1.984 cc |
Maximaal vermogen | 240 pk bij 5.700 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 2.200 tpm |
Transmissie | zesbak, handbediend |
0-100 km/u | 6,4 sec. |
Topsnelheid | 246 km/u |
Verbruik | 12,1 km/l |
CO2-emissie | 199 g/km |
Leeg gewicht | 1.375 kg |
Vermogen/gewichtsverhouding | 173 pk/ton |
Afmetingen (lxbxh) | 4.323 x 1.768 x 1.458 mm |
Bagageruimte | 341 l |
Prijs |
€ 33.995
|
Reacties