Ja, je kunt het als antwoord op die twee supercars zien, maar de McLaren 570S Track Pack is geen apart model. In plaats daarvan is het een iets meer dan 19.000 euro kostend pakket dat je kunt kiezen op elke McLaren 570S. Dus niet op de 540C of de 570GT. En nu we je toch aan het teleurstellen zijn, is het ook wel zo netjes om te zeggen dat het Track Pack niet zorgt voor extra pk’s of een andere ophanging van de 570S. Het Track Pack is vooral bedoeld voor gewichtsbesparing, het haalt namelijk 25 kilo van de standaard 1.313 kilo af die de 570S normaal weegt.

19.000 euro voor gewichtsbesparing?

Is 25 kilo minder bijna 20.000 euro waard? Als je alleen naar het gewichtsverlies kijkt: nee, niet. Je hebt het waarschijnlijk niet eens door. Het is het zeker wel waard als je kijkt naar de uitstraling van de auto. Aan de buitenkant van de 570S krijg je nóg lichtere lichtgewicht wielen, een matte sportuitlaat, een Dark Palladium dak en een spoiler die 1,2 centimeter groter is zodat je meer downforce krijgt als je met 240 over een circuit scheurt.
Aan de binnenkant is alles afgewerkt met alcantara, is de Track Telemetry-software van de 675LT aanwezig en zijn er twee carbon stoelen ingezet. Dus ja, je krijgt er wel wat voor terug.

Zijn dat alle opties voor de McLaren 570S Track Pack?

Je kunt trouwens nog meer carbon krijgen. Dan wordt ie nog lichter. Maar dan moet je vinkjes neerzetten voor de opties ‘MSO Defined Carbon Fibre Exterior Pack’ en ‘Carbon Fibre Interior Upgrade’. Dat kost je respectievelijk bijna 12.000 en iets meer dan 6.000 euro extra. De grijze kleur die je op de foto’s ziet, met wat blauw en paars erdoorheen, heet Ceramic Grey. Een optie die te kiezen is voor zo’n 7.000 euro. De basisprijs van de 570S in Nederland is 238.500 euro (rond de 190.000 euro in België). Tel daar het Track Pack bij op en je komt uit rond de 260.000 euro. En de specifieke 570S Track Pack die op de foto’s te zien is? Daarvoor ben je al snel bijna 300.000 euro kwijt. Dat hebben we overigens berekend met de verschillende prijzen uit Engeland. Het is momenteel nog niet te krijgen in Nederland. Tenzij je hard genoeg zeurt, dan kan waarschijnlijk alles.

Maar is het dat geld waard?

De vraag is, moet je al die opties nemen? Ja, zeker wel! Maar we zouden ook even kritisch door de optielijst heen gaan, of het ergens iets goedkoper kan. Wat we zeker zouden doen, is een stuur met alcantara. Subliem, stevig, voelt lekker aan, de vorm is top en ook de positionering en de grootte zijn erg fijn. Wij kunnen geen andere auto bedenken waarvan het stuur vanaf het eerste moment zo goed voelde. Het beste wat wij kunnen zeggen over het Track Pack is dat het de 570S dichterbij het gevoel brengt dat je in de 675LT krijgt. (Die veel duurder en nóg strakker is.) Hij voelt niet sneller aan of zo, en heeft ook geen betere grip met de nieuwe Pirelli’s. Maar of het nou door het stuur komt of dat het verbeelding is. De 570S heeft nog nooit zo goed en intuïtief aangevoeld als dit model.

Specificaties McLaren 570S Track Pack


Motor
3.799 cc
V8 biturbo
570 pk @ 7.400 tpm
600 Nm @ 5.000 tpm

Aandrijving
achterwielen
7v automaat

Prestaties
0-100 km/u in 3,2 s
top 328 km/u

Verbruik (gemiddeld)
10,7 l/100 km
249 g/km CO2
G Label

Afmetingen
4.530 x 2.095 x 1.202 mm (l x b x h)
2.670 mm (wielbasis)
1.288 kg
tankinhoud n.b.
bagageruimte n.b.

Prijzen
€ 238.500 (NL)
Ca. € 190.000 (B)
+ € 19.000 (Track Pack)

VONNIS
Voor 20 mille extra krijg je leuke spulletjes, en je kunt want het is momen­teel nog niet te krijgen in Nederland. Tenzij je hard genoeg zeurt, dan kan waarschijnlijk alles. maken qua prijs. Waar­mee je auto helemaal uniek wordt en prima op kan tegen de concurrentie

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)