
Gaat je hoofd tollen door keuzestress in de Porsche-showroom? Daar is een simpele oplossing voor: kies altijd de GTS, en wel in het rood. Porsches met de letters GTS op de bips zijn altijd de gulden middenweg. Ze hangen qua snelheid overal tussenin en zijn voorzien van fijne opties. Als je geen specifieke wensen hebt zoals bloedverziekende acceleratie (Turbo S) of snelle rondetijden (GT3) kun je je nooit een buil vallen (vanwege dat tollende hoofd, snappie?) aan een GTS.
Neem de Porsche Macan GTS met zijn 2,9-liter V6. Met 380 pk zit hij 60 pk onder de Macan Turbo en 26 boven de Macan S. Hij sprint (met het Sport Chrono-pakket) in 4,7 seconden naar de 100 km/u met een top van 261 km/u. Porsche gooit de auto 15 millimeter omlaag (en met luchtvering nog eens 10 millimeter) en voorziet de auto van zwarte accenten. De afstelling van alle systemen, zoals de adaptieve dempers, is net even wat sportiever en optioneel kun je keramische schijven kiezen.
Daarnaast krijgt de Porsche Macan GTS sportievere bumpers, speciale sportstoelen, een multifunctioneel stuur (met knopjes, dus) en een Bose-audiosysteem voor als je de standaard sportuitlaat zat bent (hoe dan?). De Macan GTS kost 120.400 euro, wat wel fors meer is dan de vanafprijs van 86.900 euro, maar dan rij je tenminste geen viercilinder.
Meer van TopGear


Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Is de Zeekr 7X de ideale auto om jouw Tesla Model Y op te volgen? (review)

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)
