Het zal niet ieders favoriet zijn, tenzij je in de buitenwijken van een metropool woont, maar… Goed, dit blijkt dus een lesje voor ons allemaal te zijn. De Astra werkt bij ons altijd enigszins op de lachspieren: ogenschijnlijk te veel vermogen, onderontwikkeld en met ongeveer evenveel klasse als zo´n enigszins ranzige kalender in een buurtgarage. Maar hij heeft zijn ware aard getoond, door op het circuit bloedsnel zijn rondjes te rijden en zich verrassend waardig op de openbare weg te gedragen. Van binnen is het een stevige, moderne Opel en daar is ook niet veel mis mee, maar het is de OPC-flair die er feitelijk geen spaan van heel laat. Kinderlijke knopjes en zogenaamde sportieve toevoegingen ondermijnen het interieur, terwijl het uiterlijk een explosie is van opzichtige en klungelige, agressieve kermisattractie-styling. Minder is echt meer.
Motor | viercilinder |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 240 pk bij 5600 tpm |
Maximaal koppel | 320 Nm bij 2400 tpm |
Transmissie | zesbak, handbediend |
0-100 km/u | 6,2 sec. |
Topsnelheid | 245 km/u |
Verbruik |
10,9 km/l
|
CO2-emissie | 217 g/km |
Leeg gewicht | 1.393 kg |
Vermogen/gewichtsverhouding | 170 pk/ton |
Afmetingen (lxbxh) | 4.290 x 1.794 x 1.420 mm |
Bagageruimte |
312 l
|
Prijs | € 37.800 |
Reacties