Naast het temmen van een machine met meer dan 1.000 pk dienen F1-coureurs ook nog verschillende instellingen en modi aan te passen op het stuur. Op het F1-stuurtje van Mercedes zitten 25 knoppen, bijvoorbeeld eentje voor het aanpassen van de rembalans of een knopje voor het drinksysteem. Dit jaar zit er een speciale knop op het stuur van de Mercedes: eentje met het logo van WhatsApp.

Vlak voor de GP van Las Vegas vorig jaar maakten Mercedes en WhatsApp hun samenwerking bekend. Om dat nog wat kracht bij te zetten, lokte Toto Wolff nietsvermoedende F1-fans een donker busje in. Dit filmpje zie je onderaan de pagina. Het enige dat nog mist, is een doos vol snoepgoed. De samenwerking houdt niet in dat Hamilton en Russell nu tijdens het rijden met elkaar kunnen WhatsAppen.

Waarom heeft de F1-auto van Mercedes een WhatsApp-knop?

Met het WhatsApp-knopje bedienen Russell en Hamilton de radio. Wanneer ze op de knop drukken, kunnen ze praten met hun engineer. Het WhatsApp-logo op de knop is dus puur voor de sier, maar het team zou WhatsApp-groepen wel gebruiken voor de communicatie en zelfs een ‘cruciale rol’ spelen binnen het Mercedes. Het F1-team heeft als onderdeel van de samenwerking een eigen kanaal op WhatsApp. Hierop konden fans als eerste de F1-auto van 2024 zien.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)