AC Schnitzer pakt het uiterlijk van BMW’s coupé op details aan om zich zo van de ‘grote’ groep te onderscheiden. Beetje jammer dat ze verder kiezen voor deze 20-inch jetsers, met een te hoog bling bling-gehalte. Of zou de beoogde doelgroep dat wel appreciëren?
Er bestond al een kit voor de 6-serie, gebaseerd op de coupé van voor de facelift. En ja, aangezien BMW zoveel heeft veranderd aan het uiterlijk was het van groot belang dat ook de ACS6-aerokit een opknapbeurt onderging. De Duitse tuner geeft de oliekoeler wat meer adem door een grotere luchtinlaat, die met een beetje fantasie de contouren (nieren) van de grille volgt. Verder zijn de mistlampen opnieuw op de tekentafel gelegd, net als de zijskirts.
AC Schnitzer sleutelt ook aan het hart van de 6-serie. De grootste winst wordt behaald bij de
635d. Het vermogen stijgt naar 310 pk en het koppel naar 680 Nm, tegen 286 pk en 580 Nm in standaardconfiguratie. Wie met een 650i komt voorrijden, gaat naar huis met 44 pk extra (411 pk) en kan deze weg desgewenst ook wat sneller afleggen, aangezien de begrenzer pas bij 285 km/u ingrijpt.
Reacties