Overeenkomsten en verschillen. Twee merken maakten op de Salon van Parijs bekend terug te keren naar de racerij. Twee héél verschillende merken in twee héél verschillende competities, maar toch.
Zo liet Bentley weten eind volgend jaar de cicuits weer te gaan opzoeken met deze zwaar (no pun intended) indrukwekkende GT3-versie van de Continental GT Speed. Heel veel concreets laat Bentley verder niet los over de plannen, behalve dat de auto kan worden ingezet bij ‘een breed scale aan races, waaronder 24-uursraces’, en dat de ontwikkeling geschiedt onder leiding van de Chef Chassis, Aandrijflijnen en Autosport, Brian Gus. Gus leidde ook het Bentley-team dat in 2003 (zo lang geleden is dat alweer) Le Mans won. Met een Audi met Bentley-logo, maar dat terzijde.
En dan over naar de totaal andere kant van het spectrum. Hyundai keert terug in het World Rally Championship, de koningsklasse van het oerendhard over onverhard. In 2003 (alweer…) stopte Hyundai na vier seizoenen in het WRC – erg denderend ging het allemaal niet en dat (vele) geld konden ze toen ook beter besteden. Nu is de tijd kennelijk rijp voor een tweede poging. Ook hier verder bijzonder weinig concreets, op het feit na dat de hierboven afgebeelde i20 WRC er alvast helemaal klaar voor is. We zijn benieuwd. Naar beide!
Reacties