
Soms hebben grote SUV’s en crossovers iets melodramatisch. Ze zien eruit alsof je Polen kunt binnenvallen, maar vaak hebben ze de grootst mogelijke moeite met een paar flinke drempels. Het is ook misschien allemaal iets te serieus, met bestuurders die zichzelf en het leven veel te serieus nemen. Gelukkig is er hier de Hyundai Inster Cross.
We kunnen er heel duidelijk over zijn: wat is deze auto schattig, koddig en guitig. En aandoenlijk. We gebruiken even de honden-analogie, omdat die altijd werkt. Kijk, een Range Rover Sport is lopen met als een Staffordshire terriër met een stalen halsband met spikes. Een prima lobbes, maar mensen zijn ervan onder de indruk. De Hyundai Inster Cross is zo’n kleine Bassethound-pup die zijn eigen riem vast houdt en over zijn eigen oren struikelt.
Stoere looks voor de show
Veel schattiger gaat het niet worden. De basis is de Hyundai Inster, dat is al een crossover-achtige auto. In dit geval hebben ze ‘m opgetuigd met stoere bumpers, donkergrijze 17-inch wielen en stalen beschermingsplaten voor als je offroad gaat. We vragen ons af iemand dat ooit gaat doen, zeker omdat de auto nog altijd gewoon voorwielaangedreven is, maar toch.

Ook tof is de dakdrager, tegenwoordig een verplicht onderdeel als je als offroad-achtige serieus genomen wil worden. Ook uniek voor de Hyundai Inster Cross is de keuze voor vijf two-tone kleurstellingen. Het interieur is ook afwijkend: grijs met felgroene stiksels. Verder is lijkt het gelijk te zijn aan de reguliere Inster.
Hyundai Inster Cross: realiteit versus schetsen
Hyundai was ook zo vriendelijk om een paar schetsen te delen met ons. Ze zien er een beetje uit als het verschil tussen een Tinder-profielfoto en het echte voorkomen. Je ziet de overeenkomsten, maar ook zeker de verschillen. Zie het zo: de Hyundai Inster Cross denkt dat íe eruit ziet zoals die schetsen. Vanwege het geringe formaat is het vooral heel erg aandoenlijk.
Lees ook: De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?
Dan is er natuurlijk de vraag: komt de Hyundai Inster Cross ook naar Nederland? Dat is nog niet helemaal bekend. De normale Inster komt aan het einde van het jaar al. Daar zit dan deze Cross-versie sowieso niet bij. Hopelijk volgt hij later alsnog. Het is de ideale auto om voor te komen rijden bij chique gelegenheden om het ijs te breken. Of om hondenvoer te halen.
2 reacties op “Is dit niet de aller schattigste auto van vandaag?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Is de elektrische Hyundai Inster van minder dan 25.000 euro wel een volwaardige auto?

Deze elektrische Hyundai Inster is een stadsauto die 355 kilometer ver komt

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Je krijgt nu 9.000 euro korting op de meest gestolen auto in Nederland (als je niet op het merkje let)

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Geely Galaxy Starship 7 heeft een actieradius van 1.419 km en kost 12.995 euro

Een van de bestverkochte auto’s van Nederland heeft het ‘Tesla-probleem’ – zo los je dat op

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

Is de Ford Explorer EV Long Range de betere Volkswagen?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?

Absoluut één van mijn favoriete auto’s van dit moment.
Dacia Spring meets Dacia Duster. En dat is geen compliment.