
Dus jij wilt een Polestar 1 kopen? Mag niet! Maar je mag ‘m wel bestellen op basis van een abonnement. En daar heb je geluk mee, want Nederland valt onder een selectief gezelschap. De 600 pk- en 1000 Nm-sterke Polestar 1 komt voorlopig alleen naar Nederland, Zweden, Noorwegen, Duitsland, China en de Verenigde Staten. En pas later naar andere landen.
Volgens Polestar is er in die zes landen de meeste vraag naar de stekkerhybride. Zullen de ongelofelijke verkoopcijfers van een paar jaar geleden (toen er nog 0 en 7 procent bijtelling was) nu nog effect hebben op de keuze van Volvo? Dat in Nederland (en Noorwegen) een uitstekend laadnetwerk ligt, zal er wellicht ook iets mee te maken hebben. En als dat zo is, mag daar mag je ook de Outlander PHEV’s voor bedanken. Maar goed, dat zijn allemaal aannames.
In 2018 kun je een abonnement afsluiten voor twee of drie jaar. De Polestar 1 wordt op het SPA-platform van Volvo gezet en de body is van koolstofvezel gemaakt. Daarnaast belooft Polestar dat ie een puur-elektrische actieradius van 150 kilometer krijgt. De 1 schotelt ons dus op z’n zachtst gezegd veelbelovende prestaties voor.
Meer van TopGear


Chris Harris over hybrides en de Polestar 1

Polestar 1 vs BMW M8

Wat is de beste GT van deze drie?

Polestar 1

Polestar 1 uit NFS Heat in het echt nagebouwd

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Chique en bruut, zet ‘m maar voor m’n deur Volvo NL, wel ff bellen tevoren 🙂