Polestar 1 uit NFS Heat in het echt nagebouwd

En is daarmee de eerste verbouwde Polestar 1

Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat render
Polestar 1 uit NFS Heat render
Polestar 1 uit NFS spoiler neon
Polestar 1 uit NFS garage
Polestar 1 uit NFS achterlicht wielkastverbreders
Polestar 1 uit NFS achterlicht schets rendering
Polestar 1 uit NFS garage neon
Polestar 1 uit NFS luchtinlaat
Polestar 1 uit NFS spoiler
Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat
Polestar 1 uit NFS Heat render
Polestar 1 uit NFS Heat render
Polestar 1 uit NFS spoiler neon
Polestar 1 uit NFS garage
Polestar 1 uit NFS achterlicht wielkastverbreders
Polestar 1 uit NFS achterlicht schets rendering
Polestar 1 uit NFS garage neon
Polestar 1 uit NFS luchtinlaat
Polestar 1 uit NFS spoiler

De Polestar 1 is de welgemanierde elektrische GT uit Zweden en wellicht de verstandigste auto die je in zijn klasse kunt kopen. Maar wat als de auto terechtkomt in de verkeerde kringen, en zijn onderdrukte racedriften naar boven komen drijven? Dan krijg je deze creatie. Ontwikkelaar EA Games wilde graag het heldhaftige blik uit het spel tot leven wekken en schakelde daar digitale tovenaar Khyzyl Saleem voor in en autobouwer Daniel Covarrubius. In dertig dagen bouwden ze misschien wel de extreemste Polestar 1 die ooit op de aardbol zal bestaan.

De Polestar 1 uit NFS Heat is in twee dagen ontworpen

‘Het design en de render kostte me twee dagen om te maken’, zegt Khyzyl tegen TopGear. ‘Ik had al een grof idee in mijn hoofd van hoe de auto eruit moest zien. Ik modelleerde een simpel ontwerp en bouwde daarop verder. Ik had geen specifieke inspiratie – ik wilde gewoon dat de auto er wild uit zou zien. Om eerlijk te zijn vond ik een Polestar een ongewone keuze voor een NFS-spel. Het was nog niet eerder gedaan en ik wist niet wat ik moest verwachten, dus om het om te toveren tot zoiets agressiefs was een leuke uitdaging.’

Khyzyl hield zich niet in. De bodykit is doorgedraaid – in positieve zin. Voorop plaatste hij guillotine-achtige canards, een splitter die hunkert naar enkels, brede voorschermen en dikke wielkastverbreders op de achterste flanken. En dan is er nog een spoiler. Of eigenlijk twee spoilers. Het vleugelarrangement is afgeleid van dat op de Pagani C12 Zonda en steunt op een uitgebreid steigerwerk, waar een sportschoolganger prima wat chin-ups aan kan doen. Maar het maken van een ontwerp en het opslaan als .PSD is pas het halve werk.

Het was aan Daniel en zijn bedrijf Sekrit Studios om de digitale droom tot leven te wekken. Dertig dagen kreeg het bedrijf om een standaard Polestar 1 om te bouwen tot het drempelvrezende monster wat je hier ziet. Niemand verbouwde eerder een Polestar 1, dus er waren geen mallen, afmetingen en praktische informatie beschikbaar. Het enige wat Sekrik Studios had, was een rendering. Ze hadden geen idee of de wielen zouden passen, hoe breed de velgen moesten zijn en of de luchtvering zou passen.

Een Polestar 1 uit NFS Heat nabouwen is zo simpel nog niet

Daarnaast kwam de Polestar 1 niet compleet geassembleerd binnen. De harde werkers moesten eerst de auto in elkaar sleutelen voordat ze verder konden met de bodykit. De kit is grotendeels, net als veel van de basisauto, van koolstofvezel. Het team maakte met karton het skelet van de wielkasten en bedekte deze delen vervolgens met koolstofvezel. Als alles gedroogd was, sneden ze het karton weg. Een stuk lastiger dan op het kruisje drukken op een controller. Veel hulp kregen de bouwers van Instagram, waar al een aantal mensen de V90 gemodificeerd had.

Wat er onder de motorkap ligt? Nou, niets. Vanwege de haast onmogelijke deadline, verwijderden de mensen van Polestar de turbomotor en de elektromotoren zodat de auto niet bij de douane vast kwam te staan. Dat betekent overigens niet dat de aandrijflijn weer teruggeplaatst zal worden en iets gekieteld wordt. Achterin de Polestar 1 ligt standaard al een glazen container, de perfecte plek voor een NOS-fles.

Foto: Mark Riccioni

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws