
Bentley is doorgaans geen merk dat bekend staat om zijn innovatieve dadendrang. Maar zelfs een van tradities doordrenkt merk als Bentley kan niet doof blijven voor smeltende ijskappen en strengere milieueisen.
Het is een understatement om te zeggen dat Bentley hoort tot de zwaargewichten van de auto-industrie. Een Continental GT Coupe weegt met 2.350 kilo bijvoorbeeld net zo veel als een kleine vrachtwagen, en de redelijk dorstige twaalfcilinder produceert ongeveer net zo veel CO2 als vier Smarts. Kennelijk is dat ook doorgedrongen tot Bentley-baas Stuart McCullough. Hij laat weten dat Bentley overweegt de eigen filosofie enigszins bij te stellen.
Dat betekent niet direct een aardverschuiving, maar wel dat in Crewe gekeken wordt naar moderne en lichtere materialen, en wellicht ook enigszins kleinere en lichtere modellen. Maar gelukkig meldt McCullough ook dat veranderingen alleen worden doorgevoerd als klanten het er mee eens zijn. Aangezien de doelgroep van Bentley in de veronderstelling verkeert dat groter nog altijd beter is, zal het nog wel een tijdje duren voor er bij de autofabrikant van hun keuze echt iets verandert.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)
