
De Duitse tuner Hofele is ervan op de hoogte dat de meeste moderne G-klasses nooit tot hun buitenspiegels in de modder komen te staan. Een ritje door Steenbergen is het dichtst dat de auto’s zullen komen bij een potje rock crawlen. De meeste G’s dienen als stoer alternatief voor luxe limousines – en daarom bouwt Hofele de G-klasse om met de achterpassagiers in gedachten. Je ziet wat dat betekent: suicide doors op de Hofele Mercedes G-klasse.
De zelfmoorddeuren openen de andere kant op. Dit zou het instappen vergemakkelijken, maar het ziet er vooral tof uit. Dit soort deuren vind je op auto’s van Rolls-Royce, maar ook bij Mazda en Fiat. De stoelen in de Hofele Mercedes G-klasse zijn niet standaard meer. Ze beroofden verzorgingstehuizen van grote luie fauteuils, die met nieuwe wit leren bekleding achter in de G werden geplaatst. Ze masseren, koelen en verwarmen.
De passagiers kijken uit op schermpjes in de stoelen voor ze en beschikken over een tablet in het midden. De instaplijsten klappen automatisch uit, er zijn koolstofvezel wielkasten en als kers op de taart monteert Hofele 23-inch velgen onder de Mercedes G-klasse. De grijze lak heet ‘Carpathian Grey by Range Rover’ en de zwarte lak is ‘Crystal Black by Rolls Royce’. Wat het hele feest moest kosten, zul je even aan Hofele moeten vragen.
Meer van TopGear


Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
