
Er zijn interessantere onderwerpen dan reservewielen, dat geven we toe. Maar mocht je reservewielen wel interessant vinden, dan is het je geluksdag. Of je wist dit natuurlijk al, als connaisseur van nooddonuts. De eerste-generatie X5 had nog een gedeelde achterklep én een volwaardig reservewiel. Twee geniale dingen om te hebben, maar niet als je ze combineert. Want je moet door de liggende klep ver reiken om het zware reservewiel te pakken. Daar bedacht BMW iets op.
Je doet het onderste deel van de achterklep omhoog en pakt een lus van het reservewiel. Deze lus haak je aan de achterklep en daarna doe je de klep omlaag. Hierdoor wip je met niet al te veel moeite het reservewiel omhoog. Daarna leg je het wiel met de lekke band terug in de constructie en doe je de klep weer omhoog, hierdoor zakt het wiel terug onder de bodem van de bagageruimte. De vraag is natuurlijk of er überhaupt X5-rijders zijn die ooit een eigen wiel hebben vervangen.
Eén reactie op “De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Waarom het U-bordje langs de snelweg je veel reistijd kan schelen

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Waarom zag je vroeger zo vaak auto’s met zo’n rubberen stripje eronder rijden?

Vanaf morgen komt er andere benzine uit de pompen in Nederland (en dit merk je ervan)

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

De Mercedes 770 k, die was nog interessanter met zijn reservewiel constructie.