
Groot nieuws – letterlijk. Dit is de eerste foto van de nieuwe en forse Polestar 3. Het is de derde auto van het jonge merk en de eerste SUV. Uiteraard is ie volledig elektrisch. Polestar noemt de 3 zelfs een ‘elektrische performance-SUV’. In oktober van dit jaar onthult het merk de nieuwe auto in z’n volledigheid.
De specificaties van de Polestar 3 zijn nog niet bekend, behalve dat hij twee elektromotoren krijgt en een geschatte actieradius van 600 kilometer. Rijden kan hij grotendeels zelfstandig dankzij lidar-sensoren en processoren van NVIDIA die razendsnel kunnen berekenen wat de auto moet doen.
Het design van de Polestar 3
Het design van Polestar neemt steeds grotere stappen bij Volvo vandaan. De neus heeft veel weg van de eerder onthulde Precept, maar in de achterlichten zou je nog Volvo-invloeden kunnen herkennen. Zodra de auto volledig onthuld is, mag je zelf inschatten hoe niet-Volvo hij is.
‘De Polestar 3 is een sportieve SUV, trouw aan onze performance-roots en een grote mijlpaal voor onze onderneming. Het nieuwe model stimuleert onze groei en brengt ons naar de volgende fase’, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.
Meer van TopGear


De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Deze elektrische auto rijdt (verrassend genoeg) het het verst als het ijskoud is

VIDEO: Hoe rijdt de Polestar 3 en is het de beste Polestar tot nu toe?

Polestar 3 (prototype) review: Is de SUV van Polestar het wachten waard?

Terwijl Volvo auto’s begrenst op 180 km/u, bouwt zustermerk Polestar auto’s die kunnen driften

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?
