Aanschouw de Polestar Precept. Het is de minst Volvo-achtige Polestar tot nu toe, en de meest Thunberg-vriendelijke. Volvo lanceerde Polestar met een plug-in hybride, maar de toekomst is elektrisch. En de focus van Polestar ligt verder dan de techniek van de auto’s. Specificaties van de aandrijflijn verklappen de Zweden niet, maar ze beloven dat het concept niet onrealistisch is.

De wielbasis van meer dan drie meter komt overeen met die van een Mercedes S-klasse en de flinke hoeveelheid ruimte betekent plek voor een hoop batterijen. De speciale composieten in de Polestar Precept drukken het gewicht met 50 procent en het plastic afval met 80 procent. De stoelen zijn gemaakt van gerecyclede PET-flessen, de hoofdsteunen zijn van kurkvinyl en de tapijten waren ooit visnetten.

‘De Precept is een toonbeeld van waar Polestar voor staat en wat het merk relevant maakt’, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. ‘De auto is het antwoord op de duidelijke uitdagingen waar onze samenleving en industrie voor staan. Dit is geen droom van een verre toekomst, de Polestar Precept geeft een concrete vooruitblik op toekomstige modellen en laat zien hoe we innovaties gaan toepassen om onze impact op het milieu te verlagen.’

Een grille ontbreekt op de Polestar Precept, want in diens plaats komt er een SmartZone, een plek met allerlei sensoren en radars – uiteraard zodat de auto straks zelfstandig kan rijden. Ook krijgt de Precept een voorspoiler die lijkt op de zogeheten S-duct van de Ferrari 488 Pista. De aerodynamica is gunstig voor zowel snelheid als de actieradius. Camera’s nemen de functie van de spiegels over, wat ook maar goed is met zo’n gesloten achterkant.

Het interieur is minimalistisch en net als een ander bekend elektrisch merk plaatst Polestar een groot scherm in het midden. In het geval van de Precept meet het scherm 15 inch. Achter het stuur geeft een display informatie over het rijden. Sensoren volgen de ogen van de bestuurder om de juiste gegevens te tonen. In maart toont Polestar de auto in het echt en hopelijk horen we dan meer over productieplannen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)