
Ferrari probeert momenteel angstvallig de introducie van een nieuw model geheim te houden. Dat lukt slechts ten dele, want nu al is bekend dat de Salon van Parijs in oktober het podium is waar Ferrari een nieuwe 2+2 Gran Turismo onthult.
Dat moet een auto worden in de lijn van de 612 Scaglietti, maar dan een halve meter korter. En dan kom je dus uit bij een 2+2 coupé met een 450 pk sterke V8, een auto die volgens Ferrari prestaties levert op het niveau van de F430, maar die desondanks bij zijn introductie het goedkoopste model moet worden.
Eerdere deed het gerucht de ronde dat Ferrari met een driezitter zou komen, en we hebben ook iets gelezen over een coupé-cabrio met een inklapbare hardtop. Waarschijnlijk zijn dat allemaal rookgordijnen die door Ferrari zelf vakkundig worden opgetrokken, maar het idee van een 2+2 staat ons wel aan.
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper
