
Ferrari probeert momenteel angstvallig de introducie van een nieuw model geheim te houden. Dat lukt slechts ten dele, want nu al is bekend dat de Salon van Parijs in oktober het podium is waar Ferrari een nieuwe 2+2 Gran Turismo onthult.
Dat moet een auto worden in de lijn van de 612 Scaglietti, maar dan een halve meter korter. En dan kom je dus uit bij een 2+2 coupé met een 450 pk sterke V8, een auto die volgens Ferrari prestaties levert op het niveau van de F430, maar die desondanks bij zijn introductie het goedkoopste model moet worden.
Eerdere deed het gerucht de ronde dat Ferrari met een driezitter zou komen, en we hebben ook iets gelezen over een coupé-cabrio met een inklapbare hardtop. Waarschijnlijk zijn dat allemaal rookgordijnen die door Ferrari zelf vakkundig worden opgetrokken, maar het idee van een 2+2 staat ons wel aan.
Meer van TopGear


Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
