Het is vast geen verrassing, maar de kleine McMurtry Spéirling heeft weer een record verbroken. Dit keer was de McMurtry Spéirling het snelst op de Hockenheimring met een tijd van 1.24,43. Dit is niet alleen een record voor auto’s met de wielen binnenboord, maar ook een snellere tijd dan de pole-tijd bij de vorige DTM-race op het Duitse circuit.

Zegt je dat niet zoveel? De McMurtry Spéirling is meer dan 14 seconden sneller dan de Mercedes-AMG One op de Hockenheimring. Oké, de AMG One is een straatauto en de Spéirling niet, maar dan nog. Indrukwekkend genoeg reed de Spéirling slechts op 75 procent van zijn vermogen en op evenveel procent van zijn downforce. Het kan dus nog harder maar je moet ook iets hebben om je op te verheugen, niet waar?

Niet alleen een ton aan downforce

De Spéirling heeft twee elektromotoren die ongeveer 1.000 pk naar de achterwielen sturen. Dat klinkt misschien niet bijzonder indrukwekkend in de huidige wereld van EV’s, maar de Spéirling weegt minder dan een ton. Hij produceert ook net zoveel downforce als de zwaartekracht van Jupiter. En daar kunnen wij niet eens leven, dus er zit behoorlijk wat stress op die koets.

Als je dit allemaal bij elkaar optelt, kun je zien waarom McMurtry van plan is om andere wereldwijde circuitrecords aan te vallen in 2024 en 2025. We kijken uit naar zijn run om overal angstaanjagende tijden neer te zetten, maar wie weet komt er ergens ook wel een tegenstander. Dat zou wel zo eerlijk zijn voor de auto’s van wie huidige records zonder genade worden omgelegd. Bekijk de recordronde van de McMurtry Spéirling hier beneden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)