
Het smachten naar een BMW M2 GTS is voorbij. Soort van, tenminste. Evolve Automotive uit Engeland is het wachten zat en bouwt zijn eigen visie op de hardcore M2.
De motorkap en het dak zijn vervangen door koolstofvezel exemplaren. Het totale gewicht zakt 14 kilo en het zwaartepunt ook. Dat is altijd fijn. Zoals zijn grote broer krijgt de BMW M2 GTS ook een lelijke (verstelbare) achterspoiler.
Een koolstofvezel luchtinlaat, een andere uitlaat en wat aanpassingen aan de ECU verhogen het vermogen naar 406 pk. Dat vermogen gaat via plakkerige Toyo R888 semi-slicks naar het asfalt. Die bandjes mogen gewoon op de weg gebruikt worden, maar het liefst gebruik je de non-GTS natuurlijk op het circuit. De dempers zijn instelbaar, net als bij de M4 GTS.
Nu nog een rolkooi erin en (lelijke oranje) GTS-velgen eronder knallen en je kunt hem naast je M4 GTS parkeren. Vooralsnog is het een leuke hommage aan de BMW M2 GTS, die er wellicht ooit nog komt.
Meer van TopGear


Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt
