
Bij TopGear wachten we met smart op de nieuwe McLaren, de onuitspreekbare MP4-12C. Gelukkig zijn er ook mensen die meer doen dan alleen wachten: ene Jon Sibal heeft een dagje digitaal zitten prutsen en kwam met deze GTR-uitvoering op de proppen.
Echte kenners weten natuurlijk dat er van de legendarische McLaren F1 ook een GTR-versie was; een gestripte en opgepepte auto die bedoeld was voor de GT1-raceklasse en in een rechte lijn alle andere F1’s zijn achterlichten liet zien. 27 exemplaren werden er gebouwd, waarvan eentje de 24 uur van Le Mans won in 1995. Hij was sneller dan de speciaal geconstrueerde racers uit de prototypeklasse.
Deze plaatjes laten zien hoe een dergelijke uitvoering van de MP4-12C er uit zou kunnen zien. McLaren, letten jullie even op, want dit moet er natuurlijk gewoon komen. Meer verschillende beschilderingen, allemaal trouw aan de originele F1 GTR, vind je op jonsibal.com.
Meer van TopGear


Grootste fouten van de McLaren F1

Er staat een BMW M5 Touring V12 in de kelders van BMW

Deze McLaren F1 GTR werd ooit gesponsord door TopGear

Een McLaren F1 onderhouden doe je zo

De beste manier om je kerstboom op te halen

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
